کوسن مناسب برای مبلمان نشیمن

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیچ‌کس یک مبلمان خالی و تنها را دوست ندارد؛ حتی یک کوسن مناسب، می‌تواند تغییر شگرفی در زیبایی فضا ایجاد کند. تصور کنید که اگر به تعداد زیاد و به شیوه‌ای درست از کوسن‌ها استفاده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.
کوسن مناسب مبلمان نشیمن

ایجاد تغییری جدید در اتاق با تعویض کوسن‌ها بسیار ساده است. این موضوع حقیقت دارد، پارچه‌ها و رنگ‌ها می‌توانند به فضای‌ شما حسی کاملا متفاوت ببخشند، اما این بدان معنا نیست که انتخاب ۴ یا ۵ کوسن زیبا و مناسب از میان هزاران کوسنی که در تم‌های رنگی متفاوت وجود دارد، کار آسانی است. هنگام انتخاب کوسن برای دکوراسیون، گزینه‌های متعددی پیش‌روی شماست که می‌تواند این روند را برایتان سخت کند.اما، ما می‌خواهیم انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در مورد انتخاب کوسن مناسب مبلمان ارائه خواهد شد.

انتخاب رنگ‌بندی

یک تم رنگی جذاب را انتخاب نمایید و به آن پایبند باشید. اگر همه کوسن‌هایتان در یک تم رنگی باشند و یا اینکه از رنگ‌های مکمل برای انتخاب آن‌ها استفاده کنید، انتخابتان تأثیرگذاری بسیار بالایی بر فضا خواهد داشت.

تقارن در چیدمان

یک آرایش متقارن را هدف قرار دهید، خواه بر روی مبل یا صندلی کنار پنجره باشد. هنگامی که شما چندین پارچه مختلف را روی یکدیگر لایه‌بندی می کنید، اشیا می‌توانند واقعاً آشفته شوند. معمولاً ما یک آرایش متقارن را دوست داریم، چون این کار حس نظم و آراستگی را حفظ می‌کند.

فرمولی برای ایجاد ریتم

برای انتخاب کوسن مناسب مبلمان، ریتم مقابل که شامل: یک طرح ساده، یک طرح شلوغ و یک طرح تک رنگ است را در نظر می‌گیریم. این یک فرمول اولیه است که به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید. راه دیگر برای فکر کردن به آن این است که از یک کوسن با طرح های درشت، یک کوسن با طرح های ریز و یک کوسن تک رنگ استفاده کنید. پارچه شلوغ یا پارچه ای که طرح هایی درشت دارد، باید برای بزرگترین کوسن، یا کوسن یگانه‌ای که در وسط قرار می‌گیرد، استفاده شود. به خاطر این که معمولا این پارچه‌ها، هم به عنصری نظم‌دهنده برای چیدمان کوسن‌ها تبدیل می‌شوند، هم بر نظم و ظاهر بقیه اتاق اثر گذارند. پیشنهاد می‌کنیم برای طرح‌های ریز و کوسن‌های کوچک از کوسن شطرنجی و راه راه استفاده کنید.

کوسن مناسب مبلمان نشیمن

سلسله مراتب ابعاد

هر چقدر که به وسط مبل می‌رسید کوسن ها باید کوچک تر باشند. معمولاً باید بزرگ‌ترین کوسن‌ها در گوشه دور و کوسن کوچک‌تر در داخل مبل باشد. همچنین برای راحتی، بهتر است کوسن‌های ۵۵ تا ۶۰ سانتی متری را در کناره‌ها بگذارید، چرا که دیگر لازم نیست برای نشستن آن‌ها را بردارید.

استفاده به اندازه

درست است که کوسن‌ها بیشتر به عنوان عناصری دکوراتیو شناخته می‌شوند، اما استفاده از آن‌ها واقعاً به معنای ایجاد راحتی در مبلمان شما نیز هست. بنابراین بیش از حد از آن‌ها استفاده نکنید. احتمالا مبل‌هایی را دیده اید که به خاطر تعدد کوسن‌ها احساس راحتی را به شما نمی‌دهند. بنابراین وقتی که احساس کردید تعداد کوسن‌ها زیاد است، می‌توانید تعدادی از آنها را بردارید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری در مورد دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب ترفندهای نورپردازی اتاق نشیمن سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۱۹ ق٫ظ

  2. oxvow

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۲۳ ب٫ظ

    The watch looks very nice (。・ω・。)ノ♡

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۱۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۶ ق٫ظ

    بسیار زیباست تشکر

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…