ایده‌هایی برای جداسازی فضای خانه

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی برای ایجاد محیطی اختصاصی و ایده آل در فضای داخلی منزل نیاز به جداسازی فضای داخلی است.
جداسازی فضای داخلی

جداسازی فضای داخلی، باعث می‌شود فضای خانه‌تان راحت‌تر قابل استفاده باشد. در بعضی از موارد ممکن است ایده­‌های جداسازی فضا، گران‌قیمت و وقت­‌گیر باشند، اما این مساله نباید باعث شود که از آن‌ها کمتر استفاده کنیم. به همین منظور در این­ مطلب از مجله دلتا لیستی از ایده‌های مفید برای جداسازی فضای خانه آماده کرده­‌ایم، تا به کسانی که می‌­خواهند فضا را به این طریق سازمان­دهی کنند و به نحو صحیحی آن را انجام دهند، راهنمایی مناسبی ارائه کرده باشیم.

پرده

در ذهن اغلب ما این تصویر وجود دارد که پرده‌ها، تنها پوششی برای پنجره ­ها و درها هستند، اما طراحی داخلی مدرن هدف متفاوتی را برای آن‌­ها بیان می‌­کند. تا به امروز پرده­‌ها ساده­ ترین و آسان­‌ترین وسیله برای جداسازی فضای خانه بوده‌اند. علاوه ­بر این، آن­‌ها هزینه‌­ زیادی را شامل نمی­‌شوند و می‌­توانید هر زمان که تصمیم گرفتید، حذف‌شان کنید. ویژگی خوب پرده‌ها این است که با بسته شدن آن‌ها حریم شخصی برای شما به ­وجود می­‌آید و با باز کردن آن­ها فضای منزل‌تان مجددا بزرگ و باز جلوه می‌کند.

جداسازی فضای داخلی

مبلمان

جداسازی فضای خانه در زمانی به بهترین نحو به چشم می­‌آید که بدون وسایل اضافی و با استفاده از مبلمان منزل رخ بدهد. این مبلمان می‌­تواند میز تلویزیون، قفسه­ وسایل دکوراتیو، یک جفت مبلمان دوطرفه، به همراه میزهای قهوه‌­خوری جداگانه یا حتی یک فرش ساده باشند. در واقع، ایجاد بیش از یک فضای گفت و گو، راهی مناسب برای نشان دادن این­ است که یک اتاق برای اهداف گوناگونی طراحی شده‌است.

قفسه­‌ها و طبقه‌های نگهداری کتاب

به ­جای هزینه کردن برای ساخت دیوار، شما می­‌توانید اتاق­‌ها را به­ طور کامل توسط طبقات و قفسه‌ها جداسازی کنید. اگر طبقه‌ها را دو طرفه بسازید و هر دو سمت را با وسایل دکوراتیو مثل مجسمه و شمع و تابلوی عکس و کتاب پر کنید، جلوه بسیار بهتری به این جداکننده کاربردی داده‌اید.

کف‌سازی‌های متنوع

گاهی تنها با تغییر رنگ و جنس مصالح کف خانه می توانید، فضاها و عرصه‌ها را از هم جدا کنید، کافی است تا ابعاد و اندازه‌ها را مشخص کنید و طرح و بافت خاص مدنظرتان را در فضا وارد کنید. گاهی اضافه کردن یک فرش ساده در محیطی تعریف­ شده کافی است تا مرزبندی دو فضا را مشخص کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون نشیمن خود هستید، به مطلب کوسن مناسب مبلمان برای نشیمن سر بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۳۴ ب٫ظ

    جالب ومورد استفاده بود. باتسکر از ایده هایی که داده شد

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…