ترفندهای نورپردازی اتاق نشیمن

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
می‌توان گفت اتاق نشیمن، اجتماعی‌ترین اتاق خانه است. نورپردازی اتاق نشیمن باید بیش از هر فضای دیگری منعطف باشد تا بتوان برای تغییر حال و هوا، نورپردازی آن را جداگانه کنترل کرد.
نکات نورپردازی نشیمن

خانواد‌ه‌ها از نشیمن برای استراحت، کنار هم بودن، مکالمه، تلویزیون دیدن، مطالعه، بازی کردن، استفاده از لپ‌تاپ و… بهره می‌برند. زمان حضور در این فضا زیاد است، به علاوه افراد مختلفی (پیر، جوان، نوجوان، کودک،مرد و زن) در این فضا حاضر می‌شوند و فعالیت‌هایی که در فضا صورت می‌گیرد، متفاوت است. در نتیجه نمی‌توان برای نورپردازی نشیمن تنها از یک لوستر استفاده کرد و باید به خوبی به فعالیت‌ها و افراد مختلف فکر کرد و نوری متناسب را با هر فعالیت و هر زمان در نظر گرفت. در این نوشتار از مجله دلتا با ترفندهای نورپردازی نشیمن آشنا می‌شوید.

– پیش از هر تصمیمی درباره نورپردازی نشیمن، برای چیدمان مبل و اثاثیه درون اتاق طرحی بریزید و نقاط تمرکز اتاق را تعیین کنید.

– نورپردازی یک کتابخانه یا ویترین را مورد توجه قرار دهید. این عمل را می‌توان به چندین طریق انجام داد. برای مثال، نورپردازی از درون طبقات شیشه ای؛ نورپردازی طبقات از جلو؛ نورپردازی از کف طبقات به قصد، در ضد نور قرار دادن اشیاء؛ و یا برجسته کردن یک شیء خاصِ که به نمایش در آمده است.

– اگر می‌خواهید در اتاق نشیمن مطالعه کنید، نورپردازی موردی را فراموش نکنید. یک منبع اتصالی مخصوص مطالعه، که سری آن مفصل‌دار بوده و به زاویه دلخواه متمایل شود، بهترین گزینه است.

– می‌توان به وسیله یک منبع پایین‌تاب توکار مستقیم یک نقاشی، یک اثر هنری یا قطعه‌ای از مبلمان مانند یک میز قهوه‌خوری مرکزی را به ظرافت و زیبایی مورد تاکید قرار داد. با به کارگیری انواع لنزها در جلوی لامپ می‌توان به انواع روش‌ها دست یافت. اگر استفاده از منابع توکار و مخفی ممکن نباشد، جواب مسئله، راه‌حل‌های اتصالی مانند منابع نقطه‌ای کف‌کوب خواهد بود.

نکات نورپردازی نشیمن

– یک منبع بالاتاب ساده و مخفی در گوشه‌ای از اتاق و پشت یک قطعه مبل می‌تواند بر ابعاد فضا بیافزاید، فضا را بزرگتر نشان دهد و تمامی قرنیزهای سقف را برجسته کند.

– در یک اتاق نشیمن بزرگ، با افزودن پریزهای کفی خواهید توانست نور را به وسط اتاق بیاورید. این منابع تغذیه باید جایی قرار گیرند که بتوان آن‌ها را زیر اثاثیه و مبلمان پنهان نمود. پریزهای برق کافی نیز در گوشه های اتاق در نظر بگیرید، چرا که در نورپردازی تکمیلی معمولا به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. البته، افزودن تعداد زیادی چراغ به فضا، اتاق را شلوغ و درهم ریخته می نمایاند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب کاغذ دیواری مناسب نشیمن سر بزنید.

۳ دیدگاه

  1. oxvow.com

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۰ ب٫ظ

    It looks very nice, it seems slightly smaller than the picture, but very delicate

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…