هنرنمایی بی‌نظیر آب در غار یخی را ببینیم!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غار‌های یخی بیفیلد یکی از جاذبه‌های زمستانی محبوب و پر‌طرفدار در سواحل دریاچه سوپریور و در شبه‌جزیره بیفیلد است که در ایالت ویسکانسین آمریکا قرار دارد.
2 48 هنرنمایی بی‌نظیر آب در غار یخی را ببینیم!

میلیون‌ها سال پیش با فعالیت یخچال‌های طبیعی و تبدیل ماسه‌سنگ‌ها به مجسمه‌های صخره‌ای شگفت‌انگیز، غار بیفیلد در بالای دریاچه سوپریور (Superior) به وجود آمده است. در این مقاله از مجله دلتا شمارا با این جاذبه طبیعی زمستانی آشنا می‌کنیم.

غار بیفیلد غار یخی

به دلیل فعالیت یخچال‌های طبیعی در میلیون‌ها سال پیش در منطقه ویسکانسین، ماسه سنگ‌ها به مجسمه‌های صخره‌ای شگفت‌آوری بدل شدند که همین امر زمینه‌ساز شکل‌گیری و ایجاد مجموعه غارهای یخی بیفیلد در بالای دریاچه سوپریور(superior) شده است. به دلیل وجود سرمای هوا و حاکم بودن دمایی نزدیک به ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر، آب‌های که درون غار جریان دارند و گاها از روی سقف غار به طرف کف غار سرازیر می‌شوند دچار یخ زدگی شده، و قندیل‌های زیبا، جداره‌های یخی چشم‌نواز و بلورینی را پدید می‌آورد که چشم تمامی بازدیدکنندگان را به خود خیره کرده و نظرها رو سمت خود متوجه می‌سازد. به علاوه که ورودی غار یخی دریاچه سوپریور نیز به واسطه وجود آبشارهایی که سطح آن دچار یخ زدگی شده است محصور گشته و هم چون پرده‌ای نقره‌ای بر در ورودی غار آویخته شده است.

غار یخی زیبا غار بیفیلد

گر‌چه هرساله هزاران گردشگر به‌سختی به این منطقه سفر می‌کنند، اما این تجربه زیبا با خطراتی نیز همراه است. بخاطر پیاده‌روی روی یخ منجمد شده، خطر لغزندگی، ترک خوردن و شکستگی یخ‌ها همیشه وجود دارد. همچنین دریاچه هرسال منجمد نمی‌شود، به همین دلیل بازدید از این منطقه همیشه امکان‌پذیر نیست.

غار بیفیلد در ویسکانسین آمریکا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی، “لنکران؛ جایی که آب شعله‌ور می‌شود!” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…