ربات‌‌‌های شگفت‌‌‌انگیز انسان‌نما را بشناسید!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ربات‌های انسان‌نما روزی یکی از تخیلات انسان‌ها بودند. امروزه با ساخت این ربات‌ها، جای بسیاری از حیوانات خانگی برای انسان‌ها پر شده و به عنوان همدم بسیاری از سالمندان محسوب می‌شوند.
ربات‌ های شگفت ‌انگیز انسان ‌نما

علم رباتیک به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. ربات‌ها اکنون می‌توانند حرکات پیچیده اعم از حرکات پارکور یا حتی حکاکی مجسمه‌های کلاسیک را با ظرافت و مهارت انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با ربات‌ های شگفت ‌انگیز انسان ‌نما در مجله دلتا با ما همراه باشید.

تصور کنید در آینده‌ای نه چندان دور، در هر خانه‌ای یک ربات وجود داشته باشد که به همه اعضای خانواده در انجام کارهایی که مسئولیت آن را بر عهده دارند، کمک کند. امروزه از این ربات‌ها به عنوان ربات‌های انسان‌نما نام برده می‌شود. ربات‌ های شگفت ‌انگیز انسان ‌نما از لوازم و ابزار مختلف برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.

ربات‌ های شگفت ‌انگیز انسان ‌نما

برخی ربات ‌های شگفت‌ انگیز انسان‌‌ نما

  •  ربات HRP-4C یا Miim

این ربات شگفت‌انگیز  قادر  است مانند انسان‌ها راه برود، به صحبت‌ها پاسخ دهد، آواز بخواند و صدای محیط را تشخیص دهد. این ربات، در سال ۲۰۰۹ در حالی که لباس شب عروس به تن داشت، بر روی سکوی شوی لباس قدم نهاد.

  • ربات Sophia

این ربات شگفت‌انگیز توسط شرکت هنگ کنگی (هانسون رباتیک) طراحی شده است. این ربات قادر به برقراری تماس چشمی، تشخیص چهره، درک و فهم سخنان و ابراز احساسات در حال برقراری ارتباط است.

  • ربات Yangyangطرر

این ربات انسان‌نما با همکاری مرکز رباتیک هوشمند شانگهای چین و استاد رباتیک مشهور ژاپنی، هیروشی ایشیگورو در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. یانگ یانگ به وسیله شخصی در کنار یک کامپیوتر کنترل می‌شود و اعمالی مانند حالات چهره و حرکات بدن را تقلید می‌کند.

  • ربات Fred

این ربات دارای بسته نرم‌افزاری غنی از اطلاعات است که منجر به حرکات بدنی و تعاملات، بدون هیچ گونه مشکلی می‌شود. پوست مصنوعی و گردنی با ستون فقرات به کار رفته در آن، این ربات را با واکنش‌های بسیار دقیقی همچون انسان‌ها نشان می‌دهد.

  • ربات Mark 1

این ربات بسیار شبیه به بازیگر مشهور اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) است. چشمان این ربات، توانایی تشخیص چهره و رنگ‌ها را دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: مطلب حوادث جالب نجوم و فضا در سال ۲۰۲۱ را در مجله دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ق٫ظ

  5. oxvow

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۴۲ ب٫ظ

    I tried it on the upper body, and it was not bad, the quality is no problem, just suit what you like, and more importantly, it is good quality and cheap!

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…