نسخه جهانی مسکن ارزان چیست؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک جهانی با ارائه نسخه سیاستی برای «بازتنظیم بازار مسکن در کشورهایی که خانه‌اولی‌ها در آن‎جا توان خرید را از دست داده‌اند»، راهکاری برای مقابله با تورم، معرفی کرد.
baji نسخه جهانی مسکن ارزان چیست؟

نسخه‎ای با محوریت مسکن ارزان، از طرف بانک جهانی برای دولت‎ها منتشر شده است. محتوای این نسخه، شامل سه نوع سیاست برای بهبود عملکرد ناکارآمد بازار ملک است. به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد؛ بانک جهانی با ارائه نسخه سیاستی برای «بازتنظیم بازار مسکن در کشورهایی که خانه‌اولی‌ها در آن‎جا توان خرید را از دست داده‌اند»، راهکاری برای مقابله با تورم، معرفی کرد.

اما مهم‌ترین سیاست پیشنهادی این نسخه جهانی چیست؟

هدف اصلی این طرح، شفافیت کامل مبادلات در بازار املاک است و بر «انتشار آنلاین قیمت واحدهای معامله شده در مقیاس محله‌ای، منطقه‌ای و شهری» تاکید دارد. در بیشتر کشورها، سال‌هاست که دیگر در مرحله مقدماتی معاملات ملک، آگهی‎های فروش اعلام نمی‎شود واین مرحله مدرن‎سازی شده است؛ اما آنچه بانک جهانی در این نسخه بر آن تاکید کرده است، انتشار عمومی و لحظه‌ای مشخصات خانه‌های معامله‌شده (قیمت‌های قطعی) در سامانه‌های مجازی است.

این سطح از شفافیت در بازار، موجب شکل‌‌گیری رقابت در فروشنده‌ها می‌شود و اثر بازدارنده نسبت به پیشنهاد قیمت‌های نامتعارف برای واحدهای مشابه دارد. مطابق این نسخه، سیاست‌گذار بخش مسکن لازم است نسبت به اصلاح مقررات و ضوابط ساخت‌وساز برای تشویق بخش عرضه اقدام کند.

tehran22222222 نسخه جهانی مسکن ارزان چیست؟

همچنین، زمانی که اطلاعات فروش ثبت آنلاین می‎شود، قیمت مسکن همراه با آدرس و قیمت‌های فروش، انتشار آنلاین برای عموم خواهد داشت. این امر، راهکاری در مقابل تورم بازار ملک است؛ چون ریسک پیشنهاد قیمت‌های نامتعارف از سوی فروشندگان املاک مشابه را تا حد بازدارندگی بالا می‌برد. این سطح از شفافیت موجب رقابت بالاتر خواهد شد و نتیجه آن بازارهای مسکن سودمندتر و برابر است.

اخبار روز مسکن و دیگر مطالب متنوع را در مجله دلتا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…