ایده‌های خلاقانه در ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از کاغذ دیواری می‌تواند به ما کمک کند تا خانه‌ای زیباتر و دلپذیرتر داشته باشیم. تنها کافی است که بدانیم آن را در کجا و به چه نحوی به کار بگیریم و چگونه مبلمان فضای داخلی را متناسب با آن بچینیم.
ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در دکوراسیون

برای طراحی یا تزیین دیوارهای خانه دو راه پیش رویمان قرار دارد: رنگ آمیزی و کاغذ دیواری. شاید همه این گونه فکر کنیم که فقط می‌توانیم یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم یا تنها یکی از دیوارها را متفاوت از دیگران باقی بگذاریم. اما نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که هیچ قانونی وجود ندارد تا شما را از کنار هم قرار دادن این دو منع کند، بلکه بر عکس گاهی اوقات می‌توانید، با ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در کنار هم یک طراحی منحصر به فرد خلق کنید. در این نوشتار از مجله دلتا به روش‌های ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد.

قاب‌کردن کاغذ دیواری روی دیوار

از آن‌جایی که ممکن است هزینه استفاده از کاغذ دیواری برای کل دیوارهای خانه گران تمام شود، می‌توانید، کل دیوارها را با رنگ مورد نظرتان رنگ‌آمیزی کرده و سپس کاغذ دیواری مد نظرتان را قاب بگیرید. با این کار علاوه بر این که دیوارتان را تزیین کرده و از خالی بودن نجات می‌دهید، همزمان کاغذ دیواری و رنگ را استفاده کرده‌اید.

ست کاغذ دیواری و رنگ

اگر شما تصمیم دارید که فقط یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کنید، این ایده می‌تواند یاری دهنده‌تان باشد. به این صورت که ابتدا کاغذ دیواری را انتخاب کرده و سپس برای رنگ آمیزی، از رنگ زمینه آن استفاده نمایید. به طور مثال اگر کاغذ دیواری شما رنگ زمینه سبز با گل‌های آبی دارد، می توانید دیوارهای کناری آن را به رنگ سبز رنگ‌آمیزی کنید.

انتخاب کاغذ دیواری برای تاکید

در این روش شما فقط یک قسمت مهم را برای شاخص و تاکید کردن انتخاب می‌کنید و کاغذ دیواری را روی آن اعمال می‌نمایید. این کار معمولا در اتاق خواب و برای پشتی تخت‌خواب بسیار جواب می‌دهد. اما در فضاهای دیگر مانند دیوار بالای شومینه در نشیمن یا دیوار پشت تلویزیون و کنسول هم مناسب خواهد بود.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در دکوراسیون

ایجاد کنتراست با کاغذ دیواری و رنگ

یکی از بهترین روش‌ها برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری، ایجاد هارمونی یا کنتراست به وسیله آن‌هاست. به این صورت که شما می‌توانید یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کرده و برای رنگ سایر دیوارها از رنگ متضاد یا مکمل آن استفاده نمایید. این کار متناسب با فضای شما می‌تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد. به طور مثال می‌تواند آرامش یا هیجان را به وجود بیاورد. اما نکته مهم این است که این کار جلوه‌ای خاص در دکوراسیون شما ایجاد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب رنگ سفید در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

یک نظر

  1. رضاحقیقی

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…