افزایش وام خرید مسکن فراموش شد؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ظاهرا"افزایش تسهیلات مسکن از ۶۰ به ۸۰ میلیون تومان فراموش شده است .
افزایش وام مسکن

در حالی که در مرداد ماه امسال بحث افزایش وام مسکن از محل اوراق حق‎تقدم داغ شده و قرار شد از ۶۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان افزایش یابد، گزارشها حاکی‎است، این برنامه فراموش شده و بانک مرکزی به این موضوع توجه ندارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از فارس، رشد بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید طی یک سال گذشته باعث شد تا بانک مسکن از برنامه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم خبر دهد.

اگر چه این خبر را رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن در روزهای داغ تابستان اعلام کرد، اما ظاهرا” بانک مرکزی به این پیشنهاد بانک مسکن بی‎توجه بوده و آن را در مرحله کارشناسی نگه داشته است.

رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن گفته بود:قرار است متناسب با افزایش قیمت مسکن، بخشی از شکاف ایجاد شده بین توان خرید متقاضیان و قیمت مسکن در قالب «افزایش سهم تسهیلات» جبران شود که در این مرحله هم پیشنهاداتی به بانک مرکزی ارایه شده است که مراحل کارشناسی را طی می کند.

وی همچنین گفته بود: یکی از این پیشنهادهای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، استفاده از اوراق حق تقدم تا سقف کنونی تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم است، به این معنا که تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق حق تقدم از  ۶۰ میلیون  به ۸۰ میلیون تومان برای متقاضیان مجرد ،افزایش یابد.

افزایش وام خرید مسکن فراموش شد

این افزایش تسهیلات در حالی چند ماه پیش به بانک مرکزی ارائه شده که توان خرید مسکن به قدری کاهش یافته که رشد ۲۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن نمی تواند توان  خریداران را بالا ببرد.

برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که با افزایش قیمت خانه و کاهش توان خریداران، تسهیلات بانکی باید به ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

بیشتر بخوانید:

افزایش وام مسکن تا ۳۰۰ میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…