نکات مهم جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سه گروه باکتری‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها باعث فساد مواد غذایی می‌شوند که در شکل ظاهری، طعم و مزه غذاها تاثیر گذاشته و باعث فساد آن‌ها خواهد شد.
فاسد شدن مواد غذایی

نحوه نگهداری مواد غذایی در سلامت آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. در این نوشتار نکات بسیار ساده و در عین حال، کاربردی را در مورد  جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی عنوان می‌کنیم. همراه ما در مجله دلتا باشید.

فاسد شدن مواد غذایی
روش‌های موثر در جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی

  • غذای خود را گرم نگه دارید. گرمای زیاد میکروب‌ها را می‌کشد و غذا را سالم نگه می‌دارد. اگر غذای پخته شده را می‌خواهید دوباره سرو کنید، حتماً آن را گرم نگه دارید.
  • اگر نمی‌خواهید غذای خود را فعلاً مصرف کنید، آن را سرد نگه دارید. در انتقال مواد غذایی به داخل فریزر نیز به ظرف مورد استفاده و اندازه آن توجه کنید.
  • همیشه در یخچال، دو بخش متفاوت را به غذاهای خام و غذاهای پخته اختصاص دهید و از قرار دادن این دو نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می‌شود.
  • هرگز سبزی‌ها را کنار انواع گوشت‌ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.
  • همیشه برای خرد کردن سبزی و گوشت از دو تخته متفاوت استفاده کنید؛ به این ترتیب مانع از انتقال باکتری از گوشت به سبزی و بالعکس می‌شوید.
  • همیشه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی مواد غذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی‌ها نشود.
  • هنگام بسته‌بندی کردن مواد غذایی حتماً دست‌هایتان را بشویید. آلوده بودن دست‌ها موجب انتقال میکروب‌ها و در نتیجه سبب فاسد شدن مواد غذایی می‌شود.
  • بهترین روش برای آب کردن یخ انواع گوشت‌ها آن است که گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید چند ساعت درون یخچال بماند تا به مرور یخ آن آب شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب توصیه تغذیه‌ای برای ‌سلامت زنان را در مجله دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…