چشم دنیا را در بلغارستان ببینید

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پروهودنا غاری بسیار وسیع است که زیبایی آن در وصف نمی‌گنجد، غار عجیبی که دو چشم نگهبان آن به انسان‌های بیرون و داخل غار، زل زده است.
غار پروهودنا

وقتی که صحبت از جاذبه های توریستی باشد، غارها همیشه به‌خاطر درون تاریک و گاه پرعظمتشان از پدیده‌های اسرارآمیز طبیعت محسوب می‌شوند. در بلغارستان غارهای زیادی وجود دارد، با این حال غار پروهودنا یا چشم خدا، به خاطر ظاهری که دارد از شهرتی ماورایی برخوردار است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این غار، آشنا شوید.

غار پروهودنا یا چشم خدا

غار پروهودنا یا چشم خدا

این غار دو حفره بزرگ در وسط دهانه بالایی‌اش دارد که شکل عجیب آن دقیقا شبیه به دو چشمی است که خیره شده‌اند. پروهودنا ۲۶۲ متر طول دارد و جدای از فضای بزرگی که دارد، شکل و ظاهر آن هم با ظاهر چشمی‌اش قابل توجه است.

در واقع این دوحفره که به وجود آمده‌اند و شبیه به چشم‌های انسان هستند، حاصل فشار رسوبات طبیعی است. این رسوبات هنوز هم در جریان هستند و دو حفره چشمی در مواقعی که باران می‌بارد به مرور بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. در مواقعی که باران می‌بارد، آب از این دو چشم جاری می‌شود، درست مثل این که در حال گریه کردن هستند.

غار پروهودنا در بلغارستان

شگفتی طبیعی این غار

به واسطه وجود حفره‌هایی که در سقف غار پروهودنا وجود دارد، در موقع روز کاملا داخل آن روشن می‌شود و شب‌ها هم نور مهتاب داخل آن می‌تابد، درست مثل دو چشم درخشانی که به عمق تاریکی شب خیره شده‌اند. جالب است بدانید که این غار لوکیشن فیلم «زمانی برای خشونت» در سال ۱۹۸۸ و البته دو فیلم بلغاری دیگر هم بوده است.

تقارنی که در دو حفره‌ این غار و فاصله بین آن‌ها وجود دارد، به اندازه‌ای یکسان و مشابه است که باعث شده فرم آن دقیقا یادآور فرم صورت و دو چشم انسان باشد و به همین خاطر است که حالت ترسناک و مرموزی را به آن داده است.

غار پروهودنا از دیدنی های بلغارستان
در غار پروهودنا، مدارک و شواهدی به دست آمده است که نشان از زندگی انسان‌های ما قبل تاریخ در آن دارد. همانطور که می‌دانید در دوران باستان غارها، مکان‌هایی برای انجام مراسم قربانی و آیین‌های خاص بوده است، البته در کشفیات باستان‌شناسان، در این غار چاقوهایی از جنس استخوان پیدا شده‌اند. امروزه در ورودی بزرگ این غار، بانجی جامپینگ، یکی از پرطرفدارترین تفریحاتی است که گردشگران می‌توانند داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در این روستای عجیب، ۷۰۰ سال به عقب برگردید را مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۱۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

    چه عجیبه چشماش

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۲۱ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…