شهر غول‌ها در جنگل آمازون!

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در افسانه‌های فولکلور اکوادور قبل از آن که انسان‌ها پا به زمین بگذارند، غول‌ها بر این سرزمین فرمانروایی می‌کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند. اما این موجودات ناگهان شهر خود را رها کردند و شهرهای آن‌ها برای همیشه در دل جنگل‌های آمازون مدفون ماند.
شهر گمشده غول ها

اکوادور یکی از جذاب‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی است که پر است از عجایب گردشگری! این کشور دارای مجموعه‌ای از فرهنگ‌های بومی، معماری غنی و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر است. بومی‌ها باور دارند که شهر گمشده غول ها هنوز هم در جنگل وجود دارد و حالا ظاهرا این شهر کشف شده است. اندازه بسیار بزرگ اشیا و ابزارآلات کشف شده در این منطقه دانشمندان را شوکه کرده است و هنوز توجیهی علمی برای آن ندارند. با مجله دلتا همراه باشید تا با جزئیات این اکتشاف آشنا شوید.

این مکان چگونه کشف شد؟

در سال ۲۰۱۲ گروهی از ماجراجویان و محققین با همکاری بومیان منطقه به دنبال کشف شهر گمشده غول ها به جنگل‌های اکوادور رفتند. آن‌ها به طور تصادفی به دیواره‌ای سنگی و عجیب برخورد کردند. این دیواره در کناره رودخانه‌ای کوچک قرار داشت و انگار از بلوک‌های سنگی غول پیکر ساخته شده بود. گفته می‌شود که این دیواره‌ها بخشی از اهرام عظیمی هستند که توسط غول‌ها ساخته شده‌اند. مردم محلی این منطقه را محلی مقدس می‌دانستند و در مراسم‌های آئینی خود برای ملاقات با ارواح به این منطقه می‌آمدند. کشف شهر گمشده غول ها یکی از مهم‌ترین کشفیات قرن بیست و یک تاکنون به حساب می‌آید و ابعاد جدیدی از زندگی مردمان باستان را به ما نشان می‌دهد. چه به غول اعتقاد داشته باشید یا نه، کشف منطقه باستانی از لحاظ علمی هم که شده بسیار باارزش و مهم تلقی می‌شود.
هرم عظیم شهر گمشده غول ها

جزئیات شهر غول‌ها اکوادور

در منطقه کشف شده یک سازه هرم مانند بزرگ وجود دارد که ۸۰ متر مربع زیربنا و ۸۰ متر ارتفاع دارد. این سازه عجیب از بلوک‌های سنگی بزرگ تشکیل شده که به صورت نامنظم برش خورده‌اند و وزن هرکدام از این بلوک‌ها حدود ۲ تن تخمین زده می‌شود. صدها بلوک روی هم قرار گرفته‌اند و دیوارهای این سازه را تشکیل داده‌اند. بالای هرم یک منطقه مسطح است که ظاهرا برای برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله قربانی استفاده می‌شده است. در اطراف این منطقه ابزارآلات و اشیاء مختلفی از جنس سفال و سنگ کشف شده است. سازه‌های کشف شده و همین طور ابزارآلات عجیبی که در شهر گمشده غول ها کشف شده‌اند همگی حاکی از وجود یک تمدن ناشناخته در زمان‌های باستان و حتی قبل از تمدن اینکا دارد.
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه عجایب جهان، مطلب “شهر گمشده اینکاها” را در مجله دلتا بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  2. wepea

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۳۲ ق٫ظ

    good content, i like it

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…