تپه‌های نیو مکزیکو و ردپای فرازمینی‌ها

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تپه های بیستی نیو مکزیکو که همچنین به نام دِ نا زید (De-Na-Zin)  شناخته می‌شوند، چشم‌انداز گسترده‌ای از تپه‌های عجیب و غریبی هستند که در زمین‌های واقع در سرزمین‌های بیابانی شمال غربی نیومکزیکو واقع شده‌اند.
تپه های بیستی نیو مکزیکو

در نیومکزیکو آمریکا و در زمین‌های بیابانی‌اش، اشکال جغرافیایی عجیب و غریبی دیده می‌شوند که در افسانه‌ها همیشه از آن به عنوان یادگاری از موجودات فرازمینی یاد می‌شود. تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)، تشکل‌هایی هستند که در شمال غربی نیومکزیکو دیده می‌شوند. به نظر شما چه چیزی باعث به وجود آمدن این تپه‌ها شده است؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با این مکان خارق‌العاده آشنا شوید.
تپه‌های بیستی نیو مکزیکو و ردپای فرازمینی‌ها

درباره این تپه‌ها

همانطور که می‌دانید دلیل بسیاری از تشکل‌هایی که در جهان وجود دارد، فرسایشات آبی و بادی است. تپه های بیستی نیو مکزیکو نیز به دلیل همین فرسایشات، در زمان‌های بسیار دور به وجود آمده‌اند.
این تشکل‌های جغرافیایی شبیه به فرم‌هایی مانند قارچ، قله‌های نوک تیز، حلزون یا شکل‌هایی غیرعادی که بسیار حیرت‌انگیزند، دیده می‌شوند. این اشکال گاهی به نام‌هایی مانند «تخم مرغ شکسته»، «بال‌های بیستی» و «باغ سنگی» خوانده می‌شوند.
نام تپه های بیستی نیو مکزیکو از کجا آمده؟

صخره‌ها چگونه شکل گرفتند؟

زمانی که آب این محوطه به طور کلی از بین رفت، لایه‌هایی از سنگ، گل و لای، زغال سنگ و … در این ناحیه به وجود آمدند. بیشتر زغال سنگ‌ها در آتش‌سوزی‌های باستانی که قرن‌ها ادامه داشت، سوخته و از بین رفتند. پس از آن فرسایش، بسیاری از شکل‌هایی که امروزه در این منطقه دیده می‌شوند، شروع به شکل گرفتن کرد. شش هزار سال پیش، زمانی که آخرین عصر یخبندان از بین رفت، آب‌های ذوب شده‌ یخچال‌ها منجر به تشکیل فسیل‌ها و چوب‌های سنگفرشی شد و همچنین صخره‌های این منطقه را به شکلی که در حال حاضر دیده می‌شود در آورد.
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه عجایب جهان، مطلب “این رودخانه زیبا، قاتلی بی‌رحم است!” را در مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

    هیجان انگیز بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  4. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    سلام ۰۹۳۵۴۶۶۹۳۸۵

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…