با دیوار عشق پاریس بیشتر آشنا شوید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به اینکه پاریس شهر عشق است شک دارید، کافیست به محله‌ مون‌مارتر در پاریس و به بازدید از دیواری بروید که تماماً سخن از عشق دارد.
دیوار عشق پاریس

پایتخت کشور فرانسه، شهر پاریس است که یکی از شهرهای پیشرفته جهان در زمینه‌ اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، مد و علم است. دیوار عشق ۴۰ متر مربع مساحت دارد و در سال ۲۰۰۰ توسط دو هنرمند خوش‌ذوق و احتمالاً بسیار احساسی به‌ نام‌های فِذِریک بارون و کِلِر کیتو با هدف اشاعه‌ عشق، صلح، سفر و آشتی ساخته شد. با مجله دلتا همراه باشید تا به دیدن این دیوار برویم.
با دیوار عشق پاریس بیشتر آشنا شوید
دیوار عشق ۴ متر ارتفاع و ۱۰ متر طول دارد و از ۶۱۲ قطعه کاشی در ساخت آن استفاده شده است و عبارت «دوستت دارم» ۳۱۱ مرتبه روی آن نوشته شده است. ولی این تمام ماجرا نیست، این دو هنرمند عبارت «دوستت دارم» را به ۲۵۰ زبان زنده‌ دنیا و با خطاطی‌های بسیار زیبا برای هر زبان نوشته‌اند تا شاید مدرکی بر بی‌ حد و مرز بودن عشق در سراسر دنیا باشد.
فِذِریک بارون با مراجعه به سفارت‌خانه کشورها و پرس‌وجو از مردم مختلف در سطح شهر پاریس، بیش از ۱۰۰۰ روش مختلف برای بیان جمله‌ «دوستت دارم» پیدا کرد. سپس از کِلِر کیتو که حرفه‌ او خط شناسی شرقی بود دعوت کرد تا طراحی‌های لازم را برای جملات جمع‌آوری شده انجام دهد. او حاصل کار خود را در قالب کتابی با نام «The book of I Love Yous» منتشر و ۵۰ هزار نسخه‌ از آن را در سراسر فرانسه پخش کرد.
دیوار عشق پاریس فرانسه
اشکال قرمز رنگ روی دیوار نشانگر اجزای یک قلب شکسته هستند که نماد نسل بشر است که از هم جدا شده است و این دیوار سعی دارد آن‌ها را در کنار هم برگرداند. اگرچه دیوارها به عنوان جداکننده شناخته می‌شوند و در طی تاریخ نمادی از خشونت و جدایی بوده‌اند، ولی دیوار عشق پاریس سخن از صلح و دوستی دارد و نگاهی متفاوت را با خود همراه دارد. جالب است که بدانید عبارت «من تو را دوست دارم» به زبان فارسی سه مرتبه طول این دیوار نوشته شده است.
پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌ های توریستی بیشتر، مطلب “رودخانه‌ای عجیب که در اعماق اقیانوس در جریان است!” را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

    عااالی بوووود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…