شهری که روی آب شناور است

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روی خلیج بیسکین، شهری شناور به نام استیلتزویل قرار دارد که پیشینه بسیار جالبی دارد. در دهه ۱۹۳۰ نخستین کلبه بر پایه‌هایی ساخته شد که ریشه آن‌ها در آب قرار داشت و در طول سال‌ها رفته رفته بر تعداد سازه‌های منطقه افزوده شد.
شهر آبی استیلتزویل

به طور معمول شهرها در نقاطی مانند کرانه رودخانه‌ها، دشت‌های وسیع، دامنه کوه‌ها، کنار جاده‌ها و… پدید می‌آیند. ولی برخی شهرها مانند شهر آبی استیلتزویل (Stiltsville) در فلوریدای آمریکا از این قاعده مستثنی بوده و روی آب ساخته شده‌اند. در این جامعه کوچک آمریکایی می‌توان از نور آفتاب، آب شور و آرامش روحی لذت برد. با مجله دلتا همراه باشید.
شهر آبی استیلتزویل شهری روی آب از نکته‌های جالب در مورد شهر آبی استیلتزویل این است که فقط از طریق راه آبی و بازدید از گردشگاه‌های زمستانی ساحل میامی می‌توان به آنجا دسترسی پیدا کرد. اوج شهرت این منطقه در سال‌های دهه ۱۹۶۰ بود؛ در این سال‌ها حدود ۲۷۷ سازه روی آب وجود داشت، ولی عوامل مخربی مانند طوفان‌های متعدد، آتش‌سوزی و… باعث کاهش عمر این سازه‌ها و از بین رفتن آن‌ها شد. در حال حاضر، تنها ۷ سازه چوبی بر روی ستون‌ها در این منطقه باقی مانده است و سازه‌ها در ارتفاع ۳/۰۴ متری از سطح آب قرار دارند.
شهر آبی استیلتزویل روی آب

پیشینه شهر آبی استیلتزویل

باشگاه کالورت (Calvert Club) نخستین باشگاه این منطقه محسوب می‌شد که بعدها و در سال‌های ۱۹۴۰ با نام باشگاه کوارتدک (Quarterdeck Club) به کار خود ادامه داد. در زمان افتتاح باشگاه، هر یک از اعضا ملزم به پرداخت ۱۵۰ دلار به‌عنوان حق عضویت بودند و دریافت اجازه عضویت تنها از طریق دعوت یکی از اعضای باشگاه میسر بود. به این ترتیب، باشگاه در مدت اندکی به یکی از معروف‌ترین مکان‌ها در سطح میامی تبدیل و پس از چاپ مقاله‌ای در مورد آن در تاریخ ۱۰ فوریه سال ۱۹۴۲ در مجله لایف آوازه شهرت آن دوچندان شد.
پیشینه شهر آبی استیلتزویل
پس از وقوع طوفان‌های متعدد در دهه ۵۰ و ۶۰ و تخریب قسمت‌های اساسی این باشگاه و عملیات‌های متعدد پلیس میامی، استیلتزویل به محیطی خانوادگی تبدیل شد. به عبارت دیگر، تعدادی معدودی از خانواده‌های شهر میامی که به دنبال آرامش در میان دریا بودند، این منطقه را برای تفریح و استراحت انتخاب کردند.
اگرچه این مکان امروزه تقریبا متروکه شده است، ولی در سال‌های دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ محل تجمع بسیاری از وکلا، بانکداران، سیاستمداران و صاحبان سرمایه بود که برای تفریح و گذران تعطیلات به میامی سفر می‌کردند.
شهر آبی استیلتزویل خلیج بیسکین
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر مقاصد جهانگردی، “شهر صخره‌های سفید” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…