لحظه‌ای آرامش در تهران شلوغ

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور ایران است. تهران، بیست و پنجمین شهر پرجمعیت و بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان به‌شمار می‌آید. پارک‌های شهر تهران مکان‌هایی مناسب هستند تا از چشم‌انداز شهر لذت ببرید.
پارک جمشیدیه تهران

اگر ساکن تهران و عاشق طبیعت هستید و این روزها هم زیاد وقت نمی‌کنید که به خارج از تهران بروید اما دلتان می‌خواهد که کمی از هیاهوی شهر دل بکنید، پیشنهاد ما به شما رفتن به پارک جمشیدیه تهران است. این پارک در حال حاضر نه تنها از زیباترین و پر طرفدارترین پارک‌های تهران است بلکه از جمله پارک‌های قدیمی و بسیار سرسبز پایتخت به شمار می‌رود. با مجله دلتا همراه باشید تا با این بوستان فوق‌العاده زیبا در دل پایتخت آشنا شوید.

تاریخ پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه معروف و خوش آب و هوا که در ابتدا قرار بود سرایی برای سالمندان باشد، در سال ۱۳۵۶ ساخته شد. در آن سال‌های دور و در منطقه نیاوران که این پارک ساخته شد، املاک بسیار زیادی به خانواده دولو که از زمان حکومت قاجارها یکی از مشهورترین خانواده‌ها بودند، تعلق داشت. زمینی که پارک در آن ساخته شده است به نام مهندس جمشید دولو است. ابتدا این زمین را برای ساخت یک سرای سالمندان در نظر گرفته بودند اما در ادامه، نظر مسئولان وقت کشور عوض شد و این زمین‌ها به صورت یک پارک عمومی ساخته شد.
طراحی و مهندسی پارک جمشیدیه به دست کامران طباطبایی دیبا نیز صورت پذیرفته است. پارک جمشیدیه که یکی از مشهورترین و پر رفت و آمدترین پارک‌های تهران است. این پارک به خاطر بزرگداشت یاد و خاطره کسی که زمین آن را بخشیده بود و در نهایت باعث شد چنین پارک زیبایی به وجود بیاید، پارک جمشیدیه نامیده شد.
تاریخ پارک جمشیدیه تهران

درباره پارک جمشیدیه بیشتر بدانیم

پارک جمشیدیه بعد از پارک ملت دومین پارکی است که هر تهرانی به مهمانان خارجی پیشنهاد بازدید از آن را می‌دهد! بوستان جمشیدیه، در منطقه ۱ تهران و نیاوران قرار گرفته است. به خاطر قرار گیری این پارک در قسمت شمالی تهران، می‌توانید یکی از بهترین آب و هواها و محیط سبز و طبیعی را در آن داشته باشید. نام دیگر پارک جمشیدیه تهران ، بوستان سنگی است.
درباره پارک جمشیدیه تهران بیشتر بدانیم
در این پارک یک آبشار مصنوعی و همچنین چندین حوض زیبا و تعدادی تندیس هنری که از جمله آثار هنرهای تجسمی است، قرار گرفته است. دوست دارید تا یکی از زیباترین دورنماهای شهر تهران را ببینید؟ هنگامی که به این پارک مراجعه کردید، با بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار در این پارک به طبقات بالایی پارک خواهید رسید و سپس از آن‌ جا نمایی فوق‌العاده زیبا مخصوصا در شب از شهر تهران را خواهید دید.
چشم انداز شب پارک جمشیدیه تهران
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه های توریستی تهران، “سفر به دور دنیا در چند ساعت” را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  7. متین

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۰۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…