در این باغ به آرزوهای خود خواهید رسید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاتماندو، پایتخت رویایی کشور نپال، پر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است. این شهر زیبا باغی را درون خود جای داده که زیبایی بی حد و حصر آن بیانگر سبک نئوکلاسیک است. باغ آرزوهای کاتماندو به باغ ۶ فصل هم معروف است. انواع گونه‌های گل و گیاه، معماری‌های جالب، فضایی دلچسب و حوضچه‌های آب دلنشین، همگی این باغ زیبا را تشکیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.
باغ آرزوهای کاتماندو

امروز با مجله دلتا همراه باشید تا شما را به باغ آرزوهای کاتماندو ببریم، آیا می‌دانستید در این باغ به آرزوهای خود خواهید رسید؟ باغ آرزوها به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده و در شهر کاتماندو قرار گرفته است. این باغ به دستور شخصی به نام قیصر سومشر رانا در اوایل سال ۱۹۲۰ واقع شده است. بعد از اینکه ساخت باغ آرزوهای کاتماندو به اتمام رسید، به عنوان یکی از مجلل‌ترین باغ‌های خصوصی این شهر، در آن زمان نامیده شد.

باغ آرزوهای کاتماندو در نپال در داخل باغ، قیصر سومشر رانا، یک مجموعه نفیس از عمارت‌ها، چشمه‌ها، لوازم تزئینی باغ الهام گرفته از سبک اروپایی مانند ایوان، عمارت کلاه فرنگی، نرده‌های شیک، گلدان و خانه‌های پرنده ایجاد کرد. او شش چشم‌انداز چشمگیر را به وجود آورد که هر کدام به یکی از شش فصل نپال اختصاص یافت.

بعد از فوت قیصر سومشر رانا، باغ به دست دولت نپال افتاد. در حال حاضر، این باغ را می‌توان مکان بسیار خوبی برای فرار از شلوغی‌های زندگی روزمره دانست و آن را جایی قلمداد کرد که مردم می‌توانند کمی از شهر پر جنب و جوش کاتماندو فاصله گرفته و در آن به استراحت بپردازند. داخل آن می‌توان ۳ عمارت، آمفی تئاتر، حوضچه‌های مرکزی، آلاچیق، گلدان‌های متنوع و ترکیبی از باغ‌های کوچک مشاهده کرد. باغ آرزوهای کاتماندو همچنین به این موضوع اختصاص داده شد که بتواند سطح کیفیت زندگی مردم محلی و البته سطح گردشگری کاتماندو را نیز بالا ببرد.

باغ آرزوهای کاتماندو از مقاصد زیبای نپال

در حال حاضر، این باغ به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش در جایی پر از آرامش محسوب می‌شود و به دلیل آن که داخل آن یک کتابخانه هم موجود است، شما می‌توانید علاوه بر استفاده از زیبایی‌های طبیعی آن، کمی هم در مورد تاریخ، فرهنگ و معماری مطالعه کنید. این باغ میزبان گروه‌های مختلف خصوصی و عمومی مانند تورها، برنامه‌های فرهنگی، کنسرت‌های کلاسیک و … نیز است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با سایر مکان‌های خارق‌العاده گردشگری کاتماندو، “جاذبه‌های گردشگری کاتماندو” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    چه قشنگ?

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۱ ب٫ظ

    چه زیبا

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…