اینجا همه چیز آبی است!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شفشاون یکی از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی مراکش است. این شهر که به علت رنگ آبی شفافی که سرتاسر شهر فرا گرفته به شهر آبی یا شهر آسمانی معروف شده و یکی از ساکت‌ترین شهرهای دنیاست!
شهر آبی شفشاون

امروز با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با شهر آبی شفشاون (Chefchaouen) در کشور مراکش آشنا سازیم. شهر کوچکی در شمال مراکش که به خاطر خانه‌ها و خیابان‌های آبی‌اش معروف است و به آن لقب شهر آبی مراکش را داده‌اند. هوای تازه، نبود ترافیک و آلودگی این شهر را برجسته کرده است.

چرا به شفشاون سفر کنیم؟

هوای تازه، نبود ترافیک و آلودگی و نیز قرار گرفتن در کناره‌های دریای مدیترانه جذابیت بی‌نظیری به این شهر داده است. این شهر درست در قلب کوه‌های ریف مراکش واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه های توریستی در دنیا است. سفر به شفشاون مراکش سفری ارزان خواهد بود، هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن ارزان و کاملا قابل قبول هستند.

میدان اصلی شهر قدیمی شفشاون پر از کافه‌های رنگارنگ و جذاب است که در آن می‌توان خیل جمعیت مردم محلی و توریست‌هایی که از این شهر دیدن می‌کنند را مشاهده کرد. قسمت قدیمی شهر شفشاون، آرام و زیبا، جایی عالی برای جستجو و گشت و گذار است. آسمان آبی، خانه‌های آبی، دیوارهای آبی، کوچه‌های آبی و مردمی که گاهی لباس آبی می‌پوشند! همه این‌ها باعث می‌شود که حس کنید در دریا غرق شده‌‌اید.

شهر آبی شفشاون در مراکششهر آبی شفشاون مراکش در سال ۱۴۶۱ بنا نهاده شد، در بخش قدیمی این شهر چیزی که خیلی جلب توجه می‌کند کوچه‌های هزار تو مانند و پیچ در پیچ آن در کنار خانه‌هایی است که به معماری اسپانیایی مراکشی ساخته شد‌ه‌اند. شفشاون را می‌توان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای گشت و گذار و گرفتن عکس‌های ناب دانست.

چرا شفشاون آبی است؟

خانه‌ها و خیابان‌های آبی رنگ شفشاون مراکش یادآور آسمان آبی و آبی دریا هستند، اما بیشتر دلیلی مذهبی پشت رنگ این شهر است تا این که دلیل تزیینی داشته باشد. در آن دوران که گروهی از مردمی که در این شهر زندگی می‌کردند تصمیم گرفتند تا شهر را رنگ کنند، از یکی از رنگ‌های سنتی آبی استفاده کردند و عقیده داشتند که می تواند یادآور قدرت خداوند باشد.

شهر آبی شفشاون از دیدنی های مراکش

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر مقاصد جهانگردی، “شهر صخره‌های سفید” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…