ظروف پلاستیکی تهدیدی برای زندگی ما!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ظروف پلاستیکی مضرات فراوانی دارند. بهترین جایگزین برای این ظروف، ظروف گیاهی، چینی و شیشه‌ای است. ماده موجود در ظروف پلاستیکی اثرات مختلفی بر جسم، ذهن و رفتار ما دارد.
مضرات ظروف پلاستیکی

ظروف و کیسه‌های پلاستیکی خطرناک هستند. این جمله را بارها شنیده‌ایم، اما همچنان از این ظروف و کیسه‌ها استفاده می‌کنیم، بدون اینکه به مشکلاتی که ممکن است برایمان پیش بیاید، توجه کنیم‎.‎ تبلیغات زیادی برای حذف پلاستیک از زندگی روزمره انجام می‌شود، اما به نظر می‌رسد چندان موثر نبوده است. در ایران هم مردم به این ظروف عادت کرده‌اند. شاید قبلاً استفاده از آن‌ها محدود به نذری‌ها بود اما امروز پایشان به میهمانی‌های خانوادگی هم باز شده است. امروزه  پذیرایی در ظروف یکبار مصرف انجام می‌شود که زحمت شستن و تمیز کردن صاحبخانه کم شود.‎ برای کسب اطلاع بیشتر در این نوشتار از  مجله دلتا با مضرات ظروف پلاستیکی با ما همراه باشید.

ظروف پلاستیکی و خطرات استفاده از آن ها

چیزی که استفاده از ظروف پلاستیکی را خطرناک می‌کند، ماده «بیسفنول آ» است. این ماده با مصرف مواد غذایی در ظروف پلاستیکی وارد بدن می‌شود و البته در بدن باقی می‌ماند. این ماده جزء ساختار چندین پلیمر و افزودنی پلیمری مهم است و در بطری‌های پلاستیکی، وسایل ورزشی، ابزار پزشکی و دندانپزشکی و… به کار می‌رود.

این ماده اثرات مختلفی بر جسم، ذهن و حتی رفتار انسان‌ها دارد. بیسفنول آ حتی در مقادیر کم باعث بروز بیش فعالی، افزایش خشونت، تغییر در پاسخ به محرکات دردناک و ترسناک، اختلال یادگیری، تغییر در رفتارهای جنسی، کاهش رفتارهای مادرانه و افزایش احتمال اعتیاد می‌شود. این ظروف توانایی تحمل دمای بالاتر از ۶۵ درجه را ندارند.

جایگزین‌های مناسب ظروف  پلاستیکی

بهترین جایگزین برای ظروف پلاستیکی استفاده از انواع ظروف گیاهی، مقوایی و اسفنجی است. هرچند تعدادی از متخصصان معتقدند، ظروف گیاهی هم مضراتی دارند و چندان مناسب نیستند اما به هر حال اثرات منفی کمتری به نسبت همتایان پلاستیکی‌‌شان دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا بد‎ن‌مان در تماس با بعضی وسایل جرقه می‌زند؟ ر ا در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…