گل و گیاه تزئینی در محیط خانه

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وجود گل های آپارتمانی در تزئین دکوراسیون داخلی به عنوان یک تغییر چشمگیر و کم هزینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
گل و گیاه تزئینی

گل، یکی از زیبایی‎های طبیعی جهان خلقت است. زیبایی بصری غیر قابل وصف آن همه انسان‎ها را جذب و عطر طبیعی گل‎ها حس نشاط و شادابی را منتقل می‎کنند. همچنین در معماری ایرانی نقش و اهمیت گل‎ها بسیار مهم و کاربردی است.

به گزارش مجله دلتا اهمیت وجود گل در تزئین محیط خانه از نظر ایجاد زیبایی بصری، تصفیه طبیعی هوا، نشاط و شادابی محیط و … قابل بررسی و تحقیق است.

رنگ گل‎ها در ترکیب با دیگر رنگ های خانه می‎تواند نقش مکمل یا متضاد داشته باشد. به طور مثال؛ رنگ قرمز درخانواده‎ی رنگ‎های گرم دسته بندی می‎شود و با رنگ سبز که از رنگ‎های سرد است می‎تواند تنوع و آرامش را از نظر بصری ایجاد کند. جالب است بدانید گل‎هایِ همیشه سبزی وجود دارند که بدون نور مستقیم آفتاب در آپارتمان و یا محیط کار رشد می‎کنند.

نگهداری از گل‎ها در خانه به تصفیه طبیعی هوا کمک کرده و از آلودگی هوای منزل جلوگیری می‎کند. در تحقیق اخیر ناسا، گل‎هایی که بیشترین تاثیر را در تصفیه هوا داشتند، معرفی شدند. گل‎های نخل مرداب، عنکبوتی، بنجامین انجیری، پاپیتال، لیریوپ، ژربرا، پوتوس و … از جمله بهترین گل‎ها برای استفاده در خانه و محیط کار هستند.

گل و گیاه تزئینی

محل قرارگیری گل‎ها در خانه به عوامل زیادی بستگی دارد. ممکن است وجود نور باعث تعیین محل قرارگیری گل باشد یا وجود یک میز ناهار خوری یا میز عسلی این محل را تعیین کند. گاهی قسمت فیلتر سرویس بهداشتی یا قسمت ورودی ساختمان جای گلدان را تعیین می‎کند. به طور کلی گل در فضای مسکونی در هر ریز فضایی قابل استفاده و کاربردی است. بهتر است در هر خانه باتوجه به نور، رنگ، زیبایی بصری، بوی مطبوع و دیگر عوامل محل قرارگیری گلدان تعیین شود.

از موارد دیگری که در ارتباط با گلدان در خانه اهمیت دارد، اندازه، ابعاد، جنس و نوع آن است. مرسوم ترین نوع گلدان، گلدان سفالی است. در دکوراسیون داخلی قرارگیری گلدان‎های کوچک و بزرگ در کنار هم به زیبایی بصری و تنوع محیط و محل قرارگیری آن کمک می‎کند. قرارگیری گلدان در کنار آثار هنری،  قاب‎های خوشنویسی و گچبری‎های روی دیوار و … به زیبایی محیط کمک می‎کند.

۵ دیدگاه

  1. هورسان

    ۳۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

    بسیار مطلب مفید و کاربردی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در ۱:۴۰ ب٫ظ

    بسیار عالی و کاربردی بود

    پاسخ

    • احمد کریمی روزبهانی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در ۱:۴۵ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  3. s.ddg

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

    ممنون از مطلب مختصرتون که در عین حال مفید هم بود.《عالی》

    پاسخ

    • احمد کریمی روزبهانی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      درود بر شما ممنون از توجه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…