راهنمای ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ ‌دنیای پر رمز و رازی دارد. هر رنگی برای خود خصوصیاتی دارد و وقتی پا به دکوراسیون منزل شما می‌گذارد، خصوصیاتش را هم با خود می‌آورد.
ترکیب رنگ ها در دکوراسیون

یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی یک خانه، ترکیب و هماهنگی رنگ ها با یکدیگر است. در دکوراسیون باید رنگ سطوح بزرگی مانند دیوارها و کفپوش با رنگ مبلمان و اکسسوارها در ارتباط باشند. نکته مهم این است که کدام رنگ‌ها باید با هم ترکیب شوند و کدام ترکیب‌های رنگی زیباتر دیده خواهند شد. ما در این مطلب از مجله دلتا راهنمای ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

استفاده درست از طیف رنگ‌ها

معمولا توصیه می‌شود که برای رسیدن به یک دکوراسیون زیبا، حداقل از ۳ رنگ استفاده کنید. کمک گرفتن از طیف‌های رنگی برای طراحی‌ که در آن سه یا چهار رنگ به کار برده می‌شوند، کار شما را به شکل قابل توجهی ساده‌تر خواهد کرد.

رنگ‌های مناسب را چگونه باید انتخاب کرد؟

در دکوراسیونی که در آن از طیف‌های رنگی‌ که به هم نزدیک هستند، استفاده شده و رنگٰ‌های مشابهی در آن به کار می‌رود، باعث می‌شود که پویایی و تحرک در آن وجود نداشته باشد و محکوم به ظاهری خسته کننده و کسالت آور خواهد بود. به همین دلیل کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از اکسسوارهای رنگی به مکان نشاط بخشیده و آن را از حالت تک رنگ و خسته‌کننده خارج کنید. قدم اول راهنمای ترکیب رنگ می‌توانید دو رنگ مشابه و نزدیک به یکدیگر را انتخاب کرده و سپس با انتخاب یک یا دو رنگ متضاد و مقابل آن‌ها در دایره رنگی، به مکان تحرک بیشتری ببخشید.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون

به کار بردن فرمول ۶۰-۳۰-۱۰

یکی از ساده‌ترین فرمول های طراحی داخلی برای استفاده درست از ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی، پای بندی به فرمول ۶۰-۳۰-۱۰ و ایجاد هماهنگی میان ۳ رنگ متفاوت است. بر اساس این فرمول سه رنگ برای استفاده در طراحی اتاق انتخاب می‌شوند. دو تا از این سه رنگ به یکدیگر نزدیک‌تر بوده و رنگ سوم به عنوان رنگی متضاد انتخاب می‌شود. سپس ترجیحا رنگ روشن‌تر آن دو رنگ مشابه برای سطوح بزرگی مانند دیوارها و رنگ دیگر نیز برای سطوح بزرگی مانند مبلمان به کار برده می‌شود و رنگ متضاد سوم به عنوان رنگ اکسسوارها و سطوح کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای رنگ‌آمیزی خانه خود هستید، به مطلب رنگ کرم در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…