ایده‌های کارآمد در دکوراسیون آشپزخانه

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید آشپزخانه یکی از مهم‌ترین نقاط هر خانه‌ای به شمار میٰ‌رود. به همین دلیل باید طراحی‌ مناسب و کارآمد داشته باشد، تا علاوه بر ظاهر زیبا و انرژی مثبتی که به افراد می‌بخشد، کار آن‌ها را نیز ساده‌تر کند.
دکوراسیون آشپزخانه

هیچ تفاوتی ندارد که آشپزخانه‌ای که در اختیار دارید بزرگ باشد یا کوچک، در هر حال هر فردی نسبت به ابعاد آشپزخانه‌ای که دارد، اگر طراحی مناسبی برای آن به کار برده نشده باشد، مشکلاتی را در آن تجربه خواهد کرد. اگر شما هم تصور می‌کنید که باید طراحی بهتری را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه اجرا کنید، با مجله دلتا همراه باشید.

کشوهای گوشه‌ای کابینت آشپزخانه

معمولا در طراحی کابینت های آشپزخانه به گوشه‌ها توجه خاصی نمی‌شود. در حالی که بعد از مدتی به تمام فضای موجود در آشپزخانه نیاز خواهید داشت. زمانی که دو ردیف کابینت به یکدیگر متصل می‌شوند، یک فضای خالی در پشت آن ها باقی می‌ماند که دسترسی به آن همیشه با مشکلاتی همراه است. امروزه طراحی‌های ویژه‌ای برای این فضا انجام می‌شود که به کشوهای گوشه معروف هستند. این کشوها باعث می‌شوند تا فضای مرده‌ٰای که در پشت کابینت‌ها باقی می‌ماند، به یک فضای کارآمد تبدیل شده و دسترسی به آن بسیار ساده‌تر شود. با این روش، هر چه قدر هم که آشپزخانه شما کوچک باشد، فضای بیشتری را نسبت به آن در اختیار خواهید داشت.

صفحه کابینت در سراسر آشپزخانه

ایده‌های کارآمدی که در طراحی داخلی وجود دارند، بیشتر در طراحی آشپزخانه‌های کوچک کارآمد هستند زیرا فضای موجود در این مکان‌ها بسیار محدود است و هر نقطه موجود باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل بهتر است که در سراسر آشپزخانه از صفحه کابینت استفاده کنید تا فضای بیشتری برای کارکردن در اختیار داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه

میز متصل به دیوار آشپزخانه

در خانه‌های جدید آپارتمانی، بیشتر آشپزخانه‌ها به شکلی بلند، اما باریک طراحی می‌شوند. به همین دلیل در چنین آشپزخانه‌هایی معمولا کابینت‌ها در یک سمت دیوار طراحی می‌شوند و طرف دیگر باز می‌ماند تا فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد. اما با یک ایده کارآمد می‌توان در آشپزخانه‌های باریک فضایی مناسب برای غذا خوردن ایجاد کرد.

شلف‌های دیواری در طراحی آشپزخانه

اگر به دنبال فضایی اضافه برای جاسازی اشیا و لوازم آشپزخانه هستید، شلف‌های دیواری می‌توانند این فضا را در اختیار شما قرار دهند. با استفاده از این طبقات می‌توانید به راحتی از تمام فضای خالی موجود روی دیوارهای آشپزخانه به بهترین شکل بهره‌مند شوید. فضای خالی بین کابینت‌های بالا و پایین، فضای خالی اطراف پنجره‌ها و گوشه دیوارها و هر فضای خالی دیگری می‌تواند برای استفاده از شلفٰ‌های دیواری به کار بیاید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده های جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک هستید، به مطلب میز غذاخوری برای آشپزخانه کوچک سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…