شهر صخره‌های سفید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر بلوگراچیک در بلغارستان که به آن شهر صخره‌ای هم می‌گویند، یکی از بهترین نمونه‌های همکاری بشر است.
شهر بلوگراچیک

یکی از شهرهای مهم در قسمت غربی بلغارستان، شهر بلوگراچیک است. این شهر بلغاری که به احتمال زیاد نامش را کمتر شنیده باشید یکی از تاریخی‌ترین نقاط در کشور بلغارستان است که هنوز هم شکل و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر بلوگراچیک را مورد بررسی قرار دهیم.

در قسمت غربی کشور بلغارستان و در همسایگی این کشور با شرقی‌ترین قسمت مرزی با صربستان، یکی از جالب‌ترین و البته تاریخی‌ترین شهرهای بلغارستان قرار دارد که به آن شهر بلوگراچیک یا صخره‌های سفید می‌گویند. با این که عمده جذابیت این شهر به خاطر جاذبه‌های طبیعی و صخره‌های سفید آن است اما از دیگر دیدنی‌های این شهر همچون رصدخانه و موزه‌هایش نباید به این سادگی‌ها گذشت.

این شهر که حتی از سمت جنوبی با رود معروف دانوب نیز هم مسیر است، یکی از معروف‌‌‌ترین شهرهای صخره‌ای در سراسر جهان است که توانسته تا به الان تا حد خوبی فرم و حالت اولیه‌ای که داشته است را حفظ نماید. مهم‌ترین خصوصیتی که باعث معروف شدن بلوگراچیک شده است، صخره‌ای بودن و سفید بودن آن است.
شهر بلوگراچیک ، شهر صخره های سفید

چرا به این شهر، شهر صخره‌های سفید می‌گویند؟

در این شهر بلغارستانی، انواع و اقسام مختلف صخره‌ها را که تعداد زیادی از آن‌ها دستخوش تغییرات به دست انسان‌ها شده‌اند را می‌توان دید. اصلا نام شهر بلوگراچیک در بلغارستان به معنای شهر صخره‌های سفید است. در محدوده شهر بلوگراچیک پر است از صخره‌های مختلف که همه آن‌ها دارای قدمتی تاریخی هستند و با فاصله‌های کم و زیاد در اطراف این شهر تاریخی قرار گرفته‌اند.

در بلوگراچیک هر کدام از صخره‌های سفید برای خود نامی جداگانه و مجزا دارند که به آن شهرت پیدا کرده‌اند. از معروف‌ترین این صخره‌ها می‌توانیم به صخره آدم و حوا، صخره اسب‌سوار، صخره قلعه و بسیاری از اسامی دیگری اشاره نماییم.

شهر بلوگراچیک در بلغارستان

این صخره‌های مشهور و زیبا حداقل حدود ۲۰۰ میلیون سال قدمت دارند. این صخره‌ها در فواصل ۴ تا ۴۰ کیلومتری این شهر ادامه دارند. گروهی از صخره‌های ۴ کیلومتری از این شهر، در مجاورت غار لپیسکا و در منطقه لاتین کال قرار گرفته اند. دورترین صخره‌ها نسبت به این شهر نیز که در فاصله ۴۰ کیلومتری آن قرار گرفته‌اند در فاصله‌ای تقریبا نزدیک به روستای بلوتینستی و روستای گیوریچ قرار گرفته‌اند. معمولا صخره‌های این شهر دارای عرض نهایت ۷ کیلومتری هستند و ارتفاعشان بیش از ۲۰۰ متر نمی‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه های توریستی بلغارستان، “قارچ های سنگی، پدیده طبیعی و خوشمزه بلغارستان!” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…