ترفندهای چیدمان اتاق‌خواب کوچک

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای چیدمان اتاق‌خواب کوچک به تکنیک‌ها و ایده‌های خلاقانه و استفاده صحیح و مناسب از فضاها نیاز داریم تا دکوراسیون شیک و زیبا ایجاد کنیم.
دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک

در چیدمان اتاق‌خواب کوچک خود مشکل دارید؟ شاید با خودتان فکر کنید که چون اتاق‌خواب‌تان کوچک است، پس دیگر نمی‌توانید چیدمانی زیبا و چشم‌نواز داشته باشید. اما سخت در اشتباه‌اید! حتی اگر مشکل کمبود جا دارید، فقط با اندکی هوشمندی می‌توانید، هم وسایل‌تان را خوب جا دهید و هم فضای کافی برای رفت‌وآمد در اتاق داشته باشید. پس اگر به‌دنبال ایده‌هایی خلاقانه برای چیدمان اتاق‌خواب کوچک می‌گردید، با مجله دلتا همراه باشید.

از جادوی آینه‌ها استفاده کنید

یکی از ایده‌های ساده‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از آینه است. بر اساس کوچکی اتاق‌خواب، می‌توانید از آینه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر بهره ببرید. یکی از مکان‌های مناسب برای استفاده از آینه در اتاق‌خواب، دیوار پشت تخت‌خواب است که هم در خواب شما تاثیر منفی ایجاد نکرده و هم جلوه‌ای زیبا به اتاق‌خواب می‌بخشد.

قفسه‌های داخل دیوار

برای ایجاد فضای بیشتر در اتاق‌خوابتان به جای استفاده از کمد دیواری‌ها یا کتابخانه‌های بیرون دیوار از قفسه‌هایی استفاده کنید که داخل دیوار کار گذاشته می شوند و کمتر چیزی را سر راه قرار بدهید. اگر می‌خواهید خانه تان را بازسازی کنید، رف یا قفسه‌هایی داخل دیوار ایجاد نمایید تا بتوانید وسایل تزئینی خود را در آن‌ها قرار دهید.

نور روز 

نور روز در اتاق‌خواب‌های کوچک تاثیر قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. به همین دلیل تلاش کنید تا جای ممکن از نور روز بهره‌مند شوید. هیچ نیازی نیست که از پرده‌های تیره و ضخیم برای پنجره‌های اتاق‌خواب استفاده کنید، اگر می‌خواهید حتما یک پرده در این مکان به کار ببرید، پرده‌های توری انتخاب مناسب‌تری خواهند بود.

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک

میز کار در اتاق

اتاق‌خواب هر چه قدر هم که کوچک باشد ممکن است در آن به یک میز کار، میز تحریر یا میز آرایشی نیاز داشته باشید. اما چگونه می‌توان یک میز و صندلی را وارد یک اتاق کوچک کرد؟ در چنین شرایطی مبلمان چند منظوره می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند. اشیائی که بیش از یک کاربرد دارند ناجی مکان‌های کوچک به شمار می‌روند.

فضای ذخیره‌سازی در زیر تخت‌خواب

اگر فضای کافی برای استفاده از یک کمد بزرگ در اتاق‌خواب وجود ندارد، می‌توانید تخت‌خواب‌هایی را خریداری کنید که در زیر آن‌ها کشو و فضای خالی برای جاسازی اشیا وجود دارد. البته اگر نمی‌خواهید هزینه خاصی انجام دهید، می‌توانید لوازم خود را در جعبه قرار داده و در زیر تخت‌خواب پنهان کنید.

تخت‌خواب‌های تاشو

یکی از ایده‌هایی که برای اتاق‌خواب‌های کوچک بسیار مناسب بوده و ایده‌ای کاربردی به شمار می‌رود، استفاده از تخت‌خواب‌های تاشو است که بلند شده و به دیوار تکیه داده می‌شوند. با این روش زمان‌هایی که بیدار هستید فضای بسیار بازی در اتاق خواب خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های کاربردی برای چیدمان آشپزخانه کوچک هستید، به مطلب میز غذاخوری برای آشپزخانه کوچک سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…