دستور پخت  قرمه سبزی با رب گوجه‌ فرنگی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این خورشت ایرانی در جهان شهرت بسیار زیادی پیدا کرده و خیلی از غیر ایرانی‌ها هم مجذوب عطر و طعم آن شده‌اند.

این یک حقیقت است که هرکس قرمه سبزی مامان پز را از هر چیزی بیشتر دوست دارد. اما، ما امروز در دلتامگ طرز تهیه قرمه سبزی با رب گوجه‌ را برایتان آماده کرده‌ایم. با این دستور پخت می‌توانید این خورشت خوشمزه را هر وقت که هوس کردید با آسان‌ترین روش خودتان آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه قرمه سبزی با رب گوجه

  • سبزی قرمه ۴۰۰ گرم
  • لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی دو سوم لیوان
  • لیمو عمانی ۵ عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • آبغوره یک و نیم پیمانه
  • گوشت مغز ران گوسفند ۳۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ یک عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قرمه سبزی با رب گوجه

مرحله اول

ابتدا باید لوبیا قرمز را از یک شب قبل با آب گرم خیس کرده و آب آن را چند بار عوض کنید. سپس یک ماهیتابه بزرگ بردارید و روی حرارت قرار دهید. سبزی قورمه‌ای که دارید را با مقداری روغن داخل آن سرخ کنید. هنگامی که تغییر رنگ داد و به رنگ سبز تیره در آمد، حرارت را خاموش کنید. لوبیای خیس خورده را داخل یک قابلمه آب بریزید. سپس روی حرارت قرار دهید تا در حینی که شما بقیه مراحل را انجام می‌دهید نیم‌پز شود.

مرحله دوم

یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و داخل یک ماهیتابه بریزید و کمی روغن به آن اضافه کنید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید تا پیازها سرخ شوند. هنگامی که پیازها طلایی شدند گوشت را اضافه کنید. گوشت و پیاز را کمی تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه ‌کنید و با گوشت تفت دهید. یک قاشق غذاخوری پر رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رب کاملا سرخ شود.

مطلب پیشنهادی:  گوا حیرت‌انگیزترین شهر بندری هندوستان

مرحله سوم

لوبیاهای نیم‌پز شده را داخل قابلمه بریزید و با گوشت کمی تفت دهید. به اندازه چهار لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید. حرارت را ملایم کنید تا گوشت و لوبیا بپزد. حال نوبت آن است که سبزی سرخ شده را اضافه کنید. سبزی و بقیه مواد را در حد مخلوط شدن تفت ‌دهید. با چنگال چند سوراخ روی لیمو عمانی ایجاد ‌کنید و داخل قابلمه بریزید. دوباره دو تا سه لیوان آب جوش داخل خورشت بریزید.

مرحله چهارم

سپس حرارت را کم کنید تا خورشت قرمه سبزی به آرامی بپزد و جا بیفتد. پس از گذشت تقریبا دو ساعت خورشت قورمه سبزی شما تقریبا جا افتاده است. در این مرحله نوبت اضافه کردن نمک و آبغوره است. پس از اضافه کردن این دو چاشنی بگذارید تا حدود یک ساعت بیشتر خورشت بپزد و کاملا جا بیفتد. در همین حین می‌توانید برنجی را که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید، بپزید و بگذارید دم بکشد. خورشت قرمه سبزی با رب گوجه فرنگی شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

بستن شال و روسری برای مهمانی به سبکی خاص

بستن شال و روسری برای مهمانی در ظاهر شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع پوشیدن شال …