زینک، ماده‌ای موثر برای سرماخوردگی

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روی یا زینک (Zinc یا Zin) یک ماده معدنی کمیاب است که انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد.
زینک

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط انجمن میکروب شناسی آمریکا (ASM) مکمل‌های روی یا همان زینک اغلب به صورت قرص‌های مکیدنی برای درمان سرماخوردگی پس از ظهور علائم آن مصرف می‌شود. از افراد مبتلا به سرماخوردگی خواسته می‌شود تا برای بهبودی از سرماخوردگی، چندبار در روز این قرص‌ها را به آرامی در دهان خود حل کنند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

مکمل‌های زینک

زینک همچنین به عملکرد حدود ۳۰۰ آنزیم کمک می‌کند و تاثیرات گسترده‌ای بر سیستم ایمنی بدن دارد. روی می‌تواند از تکثیر ویروس رینو و سایر ویروس‌های تنفسی جلوگیری کرده و تاثیر اینترفرون‌ها که گروهی از پروتئین‌های سیگنالینگ است، دفاع ضد میکروبی را افزایش می‌دهد.
فرضیه تاثیر قرص‌های مکیدنی “زینک” بر سرماخوردگی، به یون‌های آزاد “روی” مربوط است که باعث تاثیر مثبت در نواحی دهان و حلق می‌شود.
قرص‌های مکیدنی “زینک” عوارض جانبی نیز دارد. این عوارض چیزی بیشتر از احساس طعم ناخوشایند یا تهوع نیست. از همین جهت بیماران مبتلا به سرماخوردگی که قرص زینک برای آن‌ها تجویز شده است، در مورد این عوارض هشدار داده می‌شود.

بزرگسالان بالای ۶۵ سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن، باید قبل از مصرف قرص‌های مکیدنی روی به پزشک مراجعه کنند، به ویژه اینکه مصرف این مکمل‌ها برای مدت طولانی می‌تواند با متابولیسم مس در بدن تداخل ایجاد کرده و اثرات مضر ایجاد کند.

امولسیون یا قرص‌های مکیدنی روی به کاهش علائم مشترک سرماخوردگی مانند آبریزش و گرفتگی بینی، تب، سرفه و گلودرد به میزان ۱۲ تا ۴۸ درصد، در صورت مصرف روزانه ۷۵ تا ۱۵۰ میلی گرم کمک می‌کند. قرص مکیدنی روی به طور گسترده به عنوان داروی بدون نسخه در دسترس است و باید مدت کوتاهی پس از بروز علائم مصرف شود.
برای بزرگسالان سالم قرص‌های روی به طور متوسط ​​در طول ۲۴ ساعت از زمان شروع، علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. گاهی اوقات علائم پس از شروع درمان تا هفت روز ادامه دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب «فواید خوردن قرص آهن!» ، مجله سلامتی را دنبال کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۷ ب٫ظ

  7. علی

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    سپاس مطالب خوبی است

    پاسخ

  8. علی

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    سپاس مطالب خوبی است

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…