ترفندهای چیدمان آشپزخانه کوچک

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشپزخانه مکانی برای پخت‌وپز، گفتگو و لذت بردن است، به همین دلیل دکوراسیون آشپزخانه و زیبایی آن بسیار اهمیت دارد. آشپزخانه‌های کوچک با طراحی خاص می‌توانند حتی در مقابل آشپزخانه‌های بزرگ خودنمایی کنند.
نحوه چیدمان آشپزخانه کوچک

آشپزخانه از جمله فضاهایی است که طراحی دکوراسیون آن بسیار حائز اهمیت است، خصوصاً اگر این فضا کوچک باشد. امروزه طراحان دکوراسیون داخلی با ایده پردازی می‌توانند یک آشپزخانه کوچک را به فضایی روشن و جادار تبدیل کنند، به نحوی که هیچ اثری از بهم ریختگی و هرج و مرج در آن دیده نشود. در این نوشته از مجله دلتا به اصول چیدمان آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

سینک‌های مسطح

اگر واقعا می‌خواهید از هر سانتی‌متر بهره ببرید، از سینک‌های مسطح استفاده کنید. چنین سینکی این امکان را به شما می‌دهد که فضای کار خود را تا پیشخوان کناری سینک گسترش بدهید، زیرا لبه‌های این نوع سینک‌ها پنهان شده‌اند.

سینک یک لنگه

اگر می‌خواهید فضای بیش‌تری در آشپزخانه داشته باشید، از سینک‌های تکی بهره‌گیری کنید. این نوع سینک‌ها در طرح‌ها و سبک‌های گوناگون ساخته می‌شوند.

جزیره‌های جادار در وسط آشپزخانه

می‌توانید از جزیره‌ای بهره‌گیری کنید که در فضای زیرین خود فضاهای نگهدارنده زیادی دارد. به عنوان مثال، جزیره‌ آشپزخانه دارای یک سینک، یک اجاق گاز، فضایی برای نگه‌داری از قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها، چاقوها، ادویه‌جات و نیز یک سطل آشغال هست. اگر این فضا کافی نبود، از فضای پشتی جزیره نیز می‌توانید بهره ببرید.

نحوه چیدمان آشپزخانه کوچک

کابینت‌های مرتفع

معمولا فضاهای نزدیک به سقف بی استفاده هستند، اما در آشپزخانه‌های کوچک باید از این فضاها نیز بهره‌گیری کرد. حتی اگر نمی‌توانید به وسایل موجود در کابینت‌های فوقانی به‌آسانی دسترسی داشته باشید، اما تردید به خرج ندهید، داشتن کابینت‌هایی که تا سقف امتداد پیدا کرده‌اند، ایده خوبی است. درضمن این نوع کابینت‌ها باعث می‌شوند تا آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

عدم استفاده از در برای فضاهای کوچک

یکی دیگر از اصول چیدمان آشپزخانه کوچک، برداشتن در آشپزخانه است، تا فضا بزرگتر به نظر برسد. حتی می توانید به جای در یکی از دیوارها را بردارید. بازبودن دهانه آشپزخانه، به آن جلوه‌ای مدرن می دهد و این امکان به وجود می آید که بیش از یک‌نفر بتوانند در آن راحت جابه‌جا شده و کار کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای رنگ آمیزی فضاهای داخلی خود هستید، به مطلب رنگ آبی فیروزه های در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…