نکات اصولی دکوراسیون اتاق‌خواب

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق خواب، آرام ترین و خصوصی ترین فضای خانه است. بهتر است نحوه طراحی آن به گونه‌ای باشد، که در آن احساس آرامش و آسایش بیشتری را تجربه کنید.
اصول چیدمان اتاق‌خواب

اتاق‌خواب مکانی است که در آن ذهن و جسم شما استراحت کرده و انرژی خود را باز می‌یابد. به همین دلیل، دانستن نکات چیدمان اتاق‌خواب و انتخاب لوازم درست و مناسب برای فردی که از آن مکان استفاده می‌کند، اهمیت بسیار بالایی دارد. اما چگونه می‌توان به یک اتاق‌خواب مناسب دست پیدا کرد؟ برای پاسخ به این پرسش با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ مناسب

به جای انتخاب رنگ‌های تیره یا پررنگ، حتماً از رنگ‌های ملایم و کم‌رنگ بهره‌مند شوید. هرچه رنگ‌ها ملایم‌تر باشد، به افزایش آرامش خود کمک می‌کنید. رنگ‌های تیره ممکن است در رفتار و حتی بدخوابی شما نیز تأثیر بگذارد. رنگ‌هایی همچون آبی کم‌رنگ، بنفش یاسی، هلویی، سبز پاستلی و… می‌توانند، ایده‌های مناسبی برای اتاق‌خواب باشند. اگر به رنگ‌هایی همچون نارنجی علاقه دارید، حتماً سراغ کم‌رنگ‌ترین طیف رنگی نارنجی برای اتاق‌خواب بروید تا آرامش بیشتری دریافت کنید.

دکور سقف

سقف در چیدمان اتاق‌خواب اهمیت بسیاری دارد، زیرا هنگامی که روی تخت می‌خوابید، سقف در دیدرس شما قرار می‌گیرد. رنگ سقف را می‌توانید یک یا دو درجه کم‌رنگ‌تر از رنگ دیوارها انتخاب کنید.علاوه بر رنگ سقف، برای انتخاب لوستر یا هر آویز دیگری، دقت بیشتری کنید. حتی انتخاب لوستر و تزئین سقف نیز به افزایش آرامش اتاق کمک می‌کند.

تخت‌خواب

بهتر است، ساده‌ترین مدل تخت‌خواب را انتخاب کنید و آن را در خلوت‌ترین قسمت اتاق‌خواب قرار دهید تا مکان مناسبی برای استراحت و آرامش شما باشد. روی تخت‌خواب را همیشه خلوت کنید و آن را با وسایل اضافه تزئین نکنید. دو بالشت و دو کوسن برای تخت‌خواب کافی است.

اصول چیدمان اتاق‌خواب

نور

نور اهمیت بسیاری در آرامش و حتی خلق و خوی شما دارد. برخی از افسردگی‌ها به دلیل کمبود نور است. به همین دلیل در صورت تمایل می‌توانید از پرده‌های نازک در اتاق‌خواب استفاده کنید تا نور کافی وارد اتاق شود.

ایجاد فضای باز

هرچه فضای اتاق‌خواب خلوت‌تر و بازتر باشد، احساس آرامش بیشتری در آن موج خواهد زد. برای مثال فضایی خالی در اتاق‌خواب ایجاد کنید که نقطه دنج شما باشد و بتوانید در آنجا بنشینید و به دور از هیاهوی خارج از خانه، مدیتیشن کنید یا کتاب بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای چیدمان خانه خود هستید به مطلب چیدمان مناسب ورودی خانه سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…