ماکارونی پنیری با لوبیا سبز، یک غذای پرطرفدار

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این غذا که در دنیا با نام مک اند چیز معروف است، یکی از غذاهای مورد علاقه عاشقان پنیر است؛ چرا که همان طور که از نامش می‌توان حدس زد پر از پنیر است.
ماکارونی پنیری

ماکارونی پنیری در مجموع یک غذای پر کالری است، اما شما با تهیه ماکارونی پنیری که مقدار پنیر کم‌تری داشته باشد و از لوبیا سبز در آن استفاده شود، هم هوس خود را برطرف کرده‌اید و هم این که یک وعده غذایی با ارزش غذایی بالا را نوش جان کرده‌اید. اضافه کردن لوبیا سبز به مواد این غذا بطور هم‌زمان هم کالری آن را کاهش می‌دهد و هم خاصیت سیرکنندگی آن را افزایش می‌دهد. برای تهیه ماکارونی پنیری با لوبیا سبز مجله دلتا را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی پنیری با لوبیا سبز

  • ماکارونی شکلی ۳۵۰ گرم
  • آرد سبوس‌دار سه قاشق غذاخوری
  • جوز هندی یک قاشق چایخوری
  • مغز تخم کدو ۲۵ گرم
  • لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع دو قاشق غذاخوری
  • شیر کم‌چرب ۵۰۰ میلی لیتر
  • پنیر چدار ۱۴۰ گرم
  • نمک یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماکارونی پنیری با لوبیا سبز

مرحله اول

برای شروع یک قابلمه متوسط بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. سه قاشق غذاخوری آرد سبوس‌دار داخل قابلمه بریزید و خوب تفت دهید. آرد را مدام هم بزنید تا خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم

هم‌زمان که آرد را هم می‌زنید، کمی از شیر کم‌چرب را به آرامی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تبدیل به مخلوطی یکدست شود. دوباره شیر را به آرامی اضافه کنید و خوب هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا همه شیر تمام شود و در نهایت یک سس یک‌دست سفید رنگ داشته باشید. یک قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده داخل سس بریزید و هم بزنید. کمی از مزه سس را بچشید و به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید.

مرحله سوم

فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. ۳۵۰ گرم ماکارونی را اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته بپزید.

در حین پختن ماکارونی، لوبیاها را خرد کنید. حدود هشت دقیقه پس از اضافه کردن ماکارونی داخل آب، لوبیاهای خرد شده را اضافه کنید و بگذارید تا سه دقیقه دیگر همه مواد بجوشند.

مرحله چهارم

ماکارونی و لوبیاها را آبکش کرده و درون یک ظرف بزرگ مخصوص فر بریزید. ۱۴۰ گرم پنیر چدار را از وسط نصف کنید. یک نصف آن را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. پنیر چدار خرد شده را لابه‌لای ماکارونی و لوبیا قرار دهید. سپس روی آن را با سس سفیدی که در مرحله اول آماده کردید، بپوشانید. اکنون نصف دیگر پنیر را رنده کنید و روی سس بریزید. مغز تخم کدو را روی لایه آخر بریزید.

ظرف را داخل فر قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بپزد. زمانی که روی ماکارونی پنیری طلایی شد، آن را با احتیاط از فر خارج کنید. غذای شما حاضر است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب کتلت عدس خانگی، یک غذای دلچسب را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۴۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید سپاس گزاریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…