چیدمان مناسب برای ورودی خانه

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ورودی خانه اولین جایی است که هنگام وارد شدن به خانه در آن قدم می‌گذاریم. بنابراین شکل، فرم و نوع طراحی آن تاثیر زیادی در ذهن افراد می گذارد.
نکات چیدمان ورودی خانه

ورودی، پرترافیک‌ترین فضای خانه است؛ البته فرم و ابعاد این ورودی با توجه به نقشه و وسعت ساختمان متفاوت است؛ گاهی وسعتی به اندازه یک پاگرد یک یا ۲ متری داشته و در شرایطی یک فضای ۵ الی ۶ متری یا حتی بیشتر به آن اختصاص می‌یابد. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم به اصول چیدمان ورودی خانه بپردازیم.

جای پارکی برای کفش‌ها

یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز در محیط ورودی، جاکفشی است. کفش‌ها اولین پوششی هستند که هنگام ورود به خانه از بدن جدا می‌شوند؛ در نتیجه باید در همان محیط ورودی، جایی برای قرار دادن آن‌ها تا استفاده مجدد وجود داشته باشد. این روزها جاکفشی‌های متعددی در مدل‌ها، رنگ‌ها و همچنین جنس‌های مختلف تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به شرایط محیط ورودی خانه‌تان، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

نکات چیدمان ورودی خانه

فرشی به اندازه چند پا

یکی از اصول چیدمان ورودی خانه به‌خصوص در فصول بارندگی سال، پادری است. پادری انتخابی برای فضای بیرون و داخل به لحاظ جنس و فرم باید با هم متفاوت باشند؛ به این معنا که پادری بیرون باید از جنس خشن‌تر، ضخیم‌تر و مقاوم‌تر باشد. برای فضای داخل ورودی، پادری معمولی و پرزداری انتخاب کنید که باقیمانده گل و لای و رطوبت حاصل از آن جذب پادری شده و ورودی را کثیف نکند.

یک راهکار همیشگی: اگر در فضای ورودی خانه‌تان با مشکل کمبود جا مواجه نیستید یا اینکه در یکی از دیوارهای آن فرورفتگی‌‌ای با حداقل ۳۰ سانتی‌متر عرض وجود دارد، دیوار را به یک کمد دیواری سراسری (از کف تا سقف) اختصاص دهید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون داخلی نشیمن هستید، مطلب نقش تابلو در دکوراسیون داخلی را از دست ندهید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۱۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…