سریع، سبک،ساده؛ خانه محبوبت را بساز!

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سریع و سبک و آسان؛ خانه محبوبتان را بسازید

توسعه تکنولوژی و اهمیتی که مساله زمان در زندگی امروزی پیدا کرده، باعث شده است که خانه های پیش ساخته ای ابداع شوند که در مدت چند روز آماده شده و در محل مورد نظر، اجرا می شوند

این خانه ها از مجموعه قطعاتی با جنس های مختلف تشکیل شده اند که تمام آن ها در خارج از محلِ ساخته شده و در محل مورد نظر نصب می شوند.

خانه های پیش ساخته دارای دو دسته قابل حمل و نقل و غیر قابل حمل و نقل هستند. از نمونه موارد قابل حمل می توان به کانکس ها اشاره کرد. نمونه هایی که از قبل ساخته شده و سپس در محل مورد نظر قرار می گیرند و نصب می شوند.

ویژگی خانه های پیش ساخته

این خانه ها دارای مزایای بسیاری هستند که باعث استقبال از آنها شده است. بعضی از مهم ترین مزایای خانه های پیش ساخته عبارتند از:

  • سرعت بالای اجرا
  • راحتی در نصب و اجرا
  • کاهش هزینه ها
  • کاهش وزن ساختمان و کاهش نیروی زلزله
  • عایق صوتی و حرارتی
  • مقاومت در برابر آتش
  • حمل و نقل آسان
  • افزایش عمر مفید ساختمان
  • و …

خانه های پیش ساخته بتنی

این خانه ها دارای اسکلتی فلزی و سبک هستند و برای پر کردن دیواره ها از بتنی با وزن کم و استحکام بالا استفاده می شود.

این نوع خانه ها از قابلیت استفاده از انواع پوشش های موجود برای نماسازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان مثل انواع رنگ، گچ کاری و گچ بری، پی وی سی، و سنگ بهره مندند. جالب است بدانید که برای اجرا و نصب این خانه ها نیازبه عملیات ساختمانی در محل نیست.

خانه های پیش ساخته چوبی

در ساخت این نوع خانه ها در ابتدا دیواره های خانه در کارگاه تولید شده و کد گذاری  و به محل اجرا برده می شوند. سپس رج اول روی فونداسیونِ اجرا شده قرار می گیرد و بقیه دیوار تا زیر سقف با الوارهای چوبی بالا رفته و به صورت کام و زبانه در یکدیگر قفل می شوند.

خانه های پیش ساخته ال اس اف – lsf

سازه های ال اس اف به سازه های فولادی سبک شده گفته می شود. این روش ساخت اسکلت ساختمان، مبتنی بر استفاده از ورق های کم ضخامت فولادی با پوشش گالوانیزه است که دارای مزایای زیادی از جمله مقاومت در برابر زلزله و سبک بودن است. اتصالات این سازه های فولادی از طریق پیچ و مهره و جوش صورت می گیرد و دیواره ها با مصالح مختلف و دل خواه پر می شود.

خانه های پیش ساخته pvc

این نوع از خانه ها در زمره خانه های پیش ساخته و قابل حمل هستند و در کارگاه ساخته می شوند. جنس اکثر این نوع از خانه های پش ساخته از جنس pvc است. این متریال دارای ویژگی های مثبت و همسو با ساخت خانه های سیار است./چیدانه

DELTA.IRمجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…