نقش تابلو در دکوراسیون داخلی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب یک تابلوی هنری از مسائل چالش‌برانگیز در دکوراسیون داخلی است. انتخاب تابلویی که مکمل فضای شما باشد، بسیار اهمیت دارد.
اصول انتخاب تابلو

تابلوها را می‌توان یکی از عناصر تکمیل‌کننده در دکوراسیون خانه به‌شمار آورد. توجه به رنگ، طرح و سایز تابلو از مواردی است که هنگام انتخاب تابلو مناسب خانه نباید آن را دست‌کم بگیرید. هماهنگی میان رنگ و مدل تابلوها با زمینه رنگی به‌کار رفته در چیدمان باعث ایجاد کنتراست و هماهنگی تمامی عناصر با هم می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در مورد انواع تابلوها و نحوه نصب آن‌ها ارائه می‌شود.

مکان نصب 

  • برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آن‌ها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید که عرض تابلوی شما نباید بیش‌تر از عرض کاناپه‌ باشد.

مکان نصب تابلو

  • همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین‌تر از خط دید فضا را بی‌تناسب نشان می‌دهند.

نحوه چیدمان

  • اگر می‌خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آن‌هایی را که رنگ تیره‌تری دارند در ردیف‌های پایین‌تر نصب کنید.

اصول انتخاب تابلو

  • موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به‌طور مثال اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه‌مندید، تصاویری از خانه‌های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و … را کنار هم قرار دهید.
  • برای انتخاب تابلو مناسب خانه اگر می‌خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

تابلو مناسب خانه

  • اگر می‌خواهید دیوار شما بلندتر به‌نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می‌خواهید دیوار کشیده‌تر شود، تابلوها را به‌صورت افقی کنار هم قرار دهید.
  • گاهی اوقات می‌توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص‌های دیوارها استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته‌اید ناموزون و بی‌ربط به‌نظر نرسد.

پیشنهاد‌مطالعه: اگر به‌دنبال چیدمان مناسب برای خانه خود هستید به مطلب پارکت یا موکت، کدامیک بهتر است؟ سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ق٫ظ

    تابلو های نقاشی و غیره

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…