دنیای فناوری در سال ۲۰۲۱ چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سال 2020 بسیاری از مردم مجبور شدند به جای حضور فیزیکی در محل کار، به صورت دورکاری مسئولیت‌های خود را انجام دهند و این سبک جدید از زندگی بیش از هر چیز به توسعه فناوری و زیرساخت‌هایی همچون اینترنت پرسرعت مبتنی است.
دستاورد های فناوری ۲۰۲۱

اینکه سال ۲۰۲۱ با چه نوآوری‌ها و ظهور کدام فناوری‌های جدیدی همراه خواهد بود را زمان مشخص می‌کند، اما با این حال می‌توان پیش‌بینی‌هایی را نیز مطرح کرد. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم به بررسی دستاورد های فناوری ۲۰۲۱ بپردازیم.

دنیای فناوری در سال ۲۰۲۱

شبکه‌های ۵G گسترده‌تر می‌شود

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ توسعه ۵G یکی از مهمترین اولویت شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان باشد تا دسترسی به اینترنت پرسرعت که در واقع زمینه توسعه بسیاری از بخش‌ها نیز محسوب می‌شود، برای طیف گسترده‌تری از مردم مهیا شود.

اپلیکیشن‌هایی که سلامت شما را زیر نظر می‌گیرند

در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی با محوریت تناسب اندام و ردیابی سلامت تولید شده‌اند که توانایی انجام کارهای مختلفی از رصد کردن وضعیت ابتلا به کووید-۱۹ گرفته تا اندازه‌گیری گلبول‌های قرمز خون را دارند. اما این تازه شروع کار است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۱ بر حجم و کارایی این نوع اپلیکیشن‌ها افزوده خواهد شد.

فناوری جدید

تکنولوژی کار شما را کنترل می‌کند

با اینکه شیوه دورکاری باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و از انتشار ویروس کرونا نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند، اما در این بین کارفرمایان با مشکل نظارت بر ساعات کاری کارمندان خود مواجه شده‌اند.

با توجه به اهمیت این مسئله، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ها و سیستم‌های نرم افزاری ویژه‌ای برای نظارت بر کار افراد معرفی شده و شیوه دورکاری را بسیار پخته‌تر و سازمان یافته‌تر از آن چیزی کنند که امروزه شاهدش هستیم.

ورزش‌های الکترونیک رونق می‌گیرند

ورزش و فعالیت بدنی از لازمه‌های زندگی است، اما در شرایط کرونایی یک سال اخیر، یافتن موقعیت مناسب برای ورزش کردن بسیار سخت شده و حتی لیگ‌های معتبر کشورهای مختلف هم به سختی قادر به برگزاری مسابقات هستند. در چنین شرایطی ورزش‌های الکترونیک می‌توانند جایگزین مناسبی بوده و حداقل به طور موقت و تا ریشه کن شدن کرونا، در سرگرم کردن مردم، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان تماشاگر، موفق باشند.

ذخیره اطلاعات در DNA

هارد درایوها و فلش‌ها را فراموش کنید؛ DNA آن چیزی است که می‌تواند آینده ذخیره اطلاعات را شکل دهد. مایکروسافت و چند شرکت دیگر در تلاش‌اند تا امکان ذخیره اطلاعات در مولکول‌های DNA را مهیا کرده و به این ترتیب انقلابی را در زمینه ذخیره‌سازی داده‌ها ایجاد کنند.

به گفته محققان، تنها ۲۰ گرم DNA قادر است کل اطلاعات دیجیتالی حال حاضر دنیا را در خود جای دهد و این یعنی پتانسیل‌های بسیار بالایی در DNA نهفته است که سال ۲۰۲۱ می‌تواند سال شکوفایی آن‌ها باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب چه عواملی باعث زودتر سفید شدن مو می‌شود؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…