در این پارک فقط ستاره می‌بینید!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاریخ بشریت فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و تا حالا دستخوش تغییرات زیادی بوده است اما در این میان بعضی چیزها هستند که هیچ وقت تغییر نمی‌کنند، مثلا یکی از آن‌ها ستاره‌های آسمان هستند و دقیقا به همین دلیل هم هست که دره چاکو در نیو مکزیکو تا این اندازه مشهور شده است.
پارک ملی آسمان تاریک

دره چاکو در نیو مکزیکو به پارک ملی آسمان تاریک مشهور است و دلیل آن هم تعداد زیاد ستاره‌هایی است که در منطقه وجود دارد و باعث شده تا فرشی از ستاره در آسمان ظاهر شود. می‌خواهیم این دره حیرت‌آور را بیشتر معرفی کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

چاکو کجاست؟

چه چیزی در مورد آسمان دره چاکو وجود دارد که آن را تا این اندازه برای ستاره شناسان جذاب کرده است؟ چاکو دره‌ای کم عمق در کشور مکزیک است که ارتفاعی ۱۹۰۰ متری از سطح دریا دارد و همین موضوع باعث شده تا آب و هوای خشنی داشته باشد. جایی که تابستان‌های داغ و سوزان و زمستان‌های استخوان‌سوزی دارد، با این وجود تقریبا هیچ وقت خالی از سکنه نبوده است.
دره چاکو مکزیک
طبق آنچه که به دست آمده ظاهرا از ۲۹۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در دره چاکو تمدن وجود داشته است اما اتفاق‌های مهم آن در سال ۸۵۰ بعد از میلاد مسیح رخ داد. مردمی که به این دره آمدند خیابان‌های سنگی و سازه‌های بزرگی ساختند، سازه‌هایی که بعضی از آن‌ها بیشتر از ۵۰۰ اتاق دارد و نکته عجیب و جالب در مورد این سازه‌ها این است که تمام سازه‌ها با نشانه‌های اختر شناسی هماهنگی دارند!

علاوه بر این علم ستاره‌شناسی از هزار سال پیش در دره چاکو وجود داشته است، همه این شواهد نشان می‌دهد که مردم این ناحیه چه اطلاعات و دانشی از ستاره‌ها و ستاره‌شناسی داشته‌اند.

دره چاکو در نیومکزیکو

کنجکاوی های عصر مدرن

در این که ستاره‌ها برای مردم چاکو از اهمیت زیادی برخوردار بوده‌اند، هیچ شکی نیست اما دلیل آن چیست؟ دلیل واضح آن این است که حتی اگر امروز به این منطقه بروید، به اندازه‌ای آسمان بزرگ و درخشان آن هیپنوتیزم‌تان می‌کند که به راحتی می‌تواند ساعت‌ها خیره نگهتان دارد. در پارک ملی آسمان تاریک که هر سال هزاران هزار توریست را به خود جذب می‌کند، رصدخانه‌ای اختصاصی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از تلسکوپ پیشرفته آن آسمان شگفت‌انگیز را ببینند و در برنامه‌های اختر شناسی‌ که در این مرکز انجام می‌شود، شرکت کنند.

آسمان دره چاکو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، مطلب قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…