5 ایده ارزان برای داشتن دکوراسیون سنتی در خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر شخصی سعی می‌کند دکوراسیون منزل خود را به سبکی که دوست دارد طراحی کند. در این میان بهره‌گیری از نکات معماری سنتی ایران در دکوراسیون داخلی طرفداران خاص خود را دارد.
دکوراسیون سنتی

اگر علاقه‌مند به سبک کلاسیک و استفاده از دکوراسیون سنتی در خانه هستید، برای داشتن یک چیدمان اصولی لازم است که   از قابلیت‌ها و المان‌های طراحی و چیدمان گذشتگان استفاده کنید. این نوع دکوراسیون یک نوستالژی زنده است که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا، باعث می‌شود حال و هوای گذشته در فضای منزل احیا شود.

نحوه استفاده از دکوراسیون سنتی در چیدمان خانه

استفاده از دکوراسیون سنتی ایرانی، باعث می‌شود حس گرما و آرامش در چیدمان خانه جریان داشته باشد؛ اما لازم است هنگام استفاده از این سبک به چند نکته توجه داشته باشید: برای مثال سعی کنید از رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش و نقره‌ای در دکوراسیون سنتی مدرن استفاده کنید یا اینکه هنگام استفاده از اکسسوری، بهتر است از پارچه‌های نساجی و پوست حیوانات استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که مصنوعات دست‌ساز سنتی مانند گلیم، گلدوزی، گل سفره و ظروف چوبی، بهترین وسایل سنتی مدرن به شمار می‌آیند که چیدمان خانه کوچک را بسیار زیبا و چشم‌نواز می‌کند.

دکوراسیون داخلی

استفاده از وسایل چوبی و عتیقه در دکوراسیون سنتی

یکی از ایده‌های ایجاد دکور سنتی استفاده از چوب، وسایل قدیمی و عتیقه است. انتخاب دقیق هر کدام از وسایل می‌تواند بیننده را به خاطرات خاص گذشته ببرد. معمولا تم رنگی به کار گرفته شده برای طراحی سنتی رنگ زرشکی به همراه قهوه‌ای است.

اهمیت انتخاب رنگ در دکوراسیون سنتی

برای داشتن بهترین دکوراسیون کلاسیک، انتخاب رنگ اهمیت بسیاری دارد؛ رنگ غالب در دکوراسیون ایرانی، رنگ فیروزه ای، زرشکی و سبز یشمی است. این رنگ‌ها به عنوان مکمل یکدیگر ترکیب رنگ فوق العاده‌ای را در فضا ایجاد خواهند کرد. البته بهتر است از رنگ‌های زرشکی و قهوه‌ای در مبلمان و فرش استفاده شود. برای ایجاد تضاد در دکوراسیون سنتی، می‌توان پرنده‌های سفالی به رنگ آبی فیروزه‌ای را به کار برد.

مطلب پیشنهادی:  بالکن خانه را با کاشت این 5 گیاه دارویی زیبا کنید

دکوراسیون سنتی

استفاده از صنایع‌دستی

یکی از ایده‌های طراحی دکوراسیون سنتی استفاده از صنایع‌دستی برای دیوارها و زیراندازهای دستبافت است. برای رسیدن به دکوراسیون دلخواه خود احتیاجی به صرف هزینه‌های بالا نخواهید داشت. طراحی سنتی از دیدگاه برخی افراد استفاده از تخت و مبلمان چوبی به همراه کوسن‌های رنگی است. اما از دید افراد دیگر طراحی سنتی استفاده از صنایع‌دستی مختلف است.

نحوه چیدمان دکوراسیون سنتی بدون مبل

زیباترین ایده برای استفاده از دکوراسیون سنتی، ایجاد یک اتاق نشیمن مناسب است که در آن مبل نباشد؛ بسیاری از افراد به این سبک چیدمان علاقه دارند؛ برای این نوع چیدمان می‌توانید از صندلی‌های قدیمی و سنتی با پارچه‌ها و نقوش جالب با رنگپ‌های قرمز استفاده کنید؛ چرا که رنگ قرمز نماد اصالت و طراحی سنتی است.

دکوراسیون سنتی

استفاده از کرسی

از دیرباز تا کنون در چیدمان خانه های ایرانی، استفاده از کورسی اصالت خاصی به خانه می‌بخشید؛ به همین دلیل اگر دوست دارید حال‌وهوای گذشته را به خانه باز گردانید، می‌توانید از کرسی برای دکوراسیون سنتی خانه استفاده کنید. برای این سبک بهتر است از کرسی‌هایی با طرح‌ها و نقوش سنتی و قدیمی استفاده کنید که با محیط سنتی خانه هماهنگ باشد. همچنین اگر فضای خانه شما کوچک است، تعداد کرسی‌ها را مطابق با اندازه فضای خانه محدود نگه داشته و از اضافه‌کردن کرسی‌های زیاد اجتناب کنید تا فضا نامرتب نشود.

پیشنهاد مطالعه: 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک …