آیا استفاده از دو ماسک مفیدتر است؟

۱۳
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه
پس از گذشت چندین ماه، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا دستورالعمل‌های جدیدی را برای استفاده از ماسک اعلام کرده است. این دستورالعمل‌ها درباره استفاده از ماسک‌های کاملا پوشاننده یا استفاده از دو ماسک برای جلوگیری از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ است.
استفاده از دو ماسک

این دستورالعمل‌ها به دنبال انتشار تحقیقات جدید مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا به‌روزرسانی شد. مطالعات مرکز کنترل بیماری‌های همه‌گیر، ماسک‌های مختلف را در محیط آزمایشگاهی آزمایش کرده و شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد ترکیب ماسک پارچه‌ای روی ماسک یک‌بار مصرف می‌تواند به طور چشمگیری از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کند. در مجله دلتا درباره استفاده از دو ماسک بخوانید.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا توصیه می‌کند که افراد از ماسک‌های دارای سیم استفاده کنند تا بتوانند آن را روی بینی خود تنظیم کنند. همچنین برای تنظیم بهتر ماسک روی صورت می‌توانند از تنظیم‌کننده‌های ماسک استفاده کنند.

همچنین برای محافظت بیشتر و افزایش ایمنی، ماسک چند لایه استفاده کنید یا ماسک پارچه‌ای را روی ماسک پزشکی یک‌بار مصرف قرار دهید.

این نهاد بهداشتی استفاده از دو ماسک یک‌بار مصرف به صورت همزمان را توصیه نمی‌کند. همچنین نیازی به لایه‌گذاری ماسک دیگری با ماسک KN۹۵ نیست. این ماسک‌ها، ماسک‌هایی حرفه‌ای هستند که کادر درمان و کارکنان بیمارستان از آن استفاده می‌کنند.

ماسک یک‌بار مصرف و پارچه‌ای؛ محافظت تا ۹۲ درصد

محققان می‌گویند که استفاده از دو ماسک می‌تواند در شرایط پر خطر، ایمنی بیشتری ایجاد کند و برای زمان‌ حضور در محیط‌های عمومی و خارج از خانه کارایی دارد.

اگر در مکان‌های پر جمعیت و عمومی نیستید یک ماسک کاملا مناسب است. مثلا اگر قرار است برای مدت زمان طولانی در یک فروشگاه مواد غذایی باشید یا اگر قرار است با تعداد زیادی از افراد برای مدتی طولانی در یک فضای بسته باشید بهتر است از دو ماسک استفاده کنید. برای این کار کافی است از یک ماسک یک‌بار مصرف استفاده کنید و یک ماسک پارچه‌ای روی آن قرار دهید. با این کار عبور ویروس از لایه‌های ماسک را دشوارتر می‌کنید و ایمنی خود را بالاتر می‌برید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب احتمال قطعی اینترنت بر اثر طوفان‌های خورشیدی! را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ق٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۴۹ ب٫ظ

  8. بهروز

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    تلحدهت

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…