فرش در دکوراسیون داخلی

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرش همواره به عنوان یکی از اساسی‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی درخانه است. بنابراین انتخاب فرش مناسب و همچنین هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون یکی از دغدغه‌های مهم افراد است.
نکات انتخاب فرش مناسب

در طراحی داخلی منازل علاوه بر فاکتورهای اصلی مانند دیوارپوش, کفپوش و نورپردازی از عناصر دکوراتیو متعددی استفاده می‌شود. فرش یکی از عناصر دکوراتیو مهم و ضروری است که در اکثر خانه‌های ایرانی کاربرد دارد. انتخاب فرش مناسب برای خانه کار چندان ساده‌ای نیست و باید موقع انتخاب کمی حساس‌تر عمل کنیم. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به بررسی فرش در دکوراسیون داخلی بپردازیم.

  • استفاده از الگوهای هندسی و طرح های زیبا در فرش‌های‌ دستباف باعث زیبایی هر چه تمام این فرش‌ها شده است. فرش‌های دستباف را می‌توان در هر فضایی از خانه پهن نمود. این فرش‌ها‌ با هر نوع دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شوند و دکوراسیونی گرم و صمیمی در خانه ایجاد می‌کنند.
  • ارزش هنری فرش‌های دستباف و قیمت آن‌ها نسبت به فرش‌هایی که با ماشین بافته می‌شوند بالاتر است. پرزهای این نوع فرش‌ها انعطاف پذیر و درخشان هستند و تمیز کردن آن‌ها آسان است. فرش دستباف در اثر نور, شست و شو و استفاده مدام زیبایی خود را از دست نداده و روز به روز ارزش هنری و ماندگاری آن بالا می‌رود.

 نکات انتخاب فرش مناسب

  • الیاف مصنوعی با کیفیت بالا گزینه‌ای مناسب برای بافت فرش هستند اما طراحان فرش‌های دستباف مواد طبیعی را پیشنهاد می‌دهند. امروزه استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و بژ که جزء رنگ‌های کلاسیک محسوب می‌شوند، در بافت فرش رواج یافته و رنگ‌های روشن مانند سفید و کرمی نیز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌است.
  • با توجه به اینکه مواد اولیه این نوع فرش‌ها پشم, پنبه و ابریشم است, هیچ نوع الکتریسیته‌ای در اثر راه رفتن بر روی آنها ایجاد نمی‌شود. این یکی از ویژگی‌های اصلی فرش‌های دستباف است که آن را از سایر فرش‌ها متمایز نموده‌است.

پیشنهاد مطالعه: برای انتخاب‌های بهتر در دکوراسیون داخلی به مطلب کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۱ ب٫ظ

    ۰۹۱۵۴۱۹۳۱۳۵

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۱ ب٫ظ

    ۰۹۱۵۴۱۹۳۱۳۵

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…