غار ملودی، موسیقی از جنس اقیانوس

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غار فینگال اسکاتلند به خاطر اندازه، صداها و رنگ‌هایش و همچنین تقارن بی‌نظیرش که در ارتفاعی حدود ۲۱ متر شکل گرفته، معروف است.
غار فینگال اسکاتلند

در این مطلب می‌خواهیم به یکی از زیباترین غارهای دنیا سفر کنیم که فینگال ( Fingal ) نام دارد، این غار در اسکاتلند و در میان آب‌های اقیانوس آرام قرار گرفته است، غاری با شکوه و با ابهت که در اثر برخورد امواج خروشان با بدنه  آن شکل و شمایل زیبایی به خود گرفته است. همراه مجله دلتا باشید تا بیشتر درباره غار فینگال اسکاتلند بدانید.

این غار دارای ویژگی‌هایی است که آن را یکی از منحصر به فردترین غارهای دنیا می‌کند. مهم‌ترین ویژگی آن ظاهر بیرونی آن است که به مراتب از چیزی که شما در ذهن دارید، متفاوت‌تر است. دیواره‌های این غار هر ساله گردشگران زیادی را به سوی اسکاتلند می‌کشاند.

غار فینگال اسکاتلند ، غار ملودی

آشنایی با غار فینگال

این غار در جزیره خالی از سکنه‌ای به نام (Staffa) قرار گرفته است. جزیره‌ای که یکی از جزایر هیبرید (Hebrides) اسکاتلند است. به عبارت دقیق‌تر باید بگوییم که فینگال در سمت غربی اسکاتلند قرار گرفته و با عظمتش خودنمایی می‌کند. جزیره  Staffa جزیره‌ای آتشفشانی است و غار هم کاملا جنس بازالتی دارد و در اثر جمع و خنک‌شدن گدازه‌ها روی هم به وجود آمده است.

غار ملودیک

چرا به آن غار ملودی می‌گویند؟

این غار که شبیه یک اثر هنری معاصر می‌ماند، از ستون‌های بازالتی ساخته شده که هر کدام به صورت شش ضلعی هستند و شبیه سربازانی ایستاده می‌مانند. ورودی غار نیز بسیار جالب است چون هر لحظه امواج رقصان دریا به آن وارد‌شده و جنب و جوش می‌کنند.

یکی از خصوصیات بسیار خاص غار فینگال اسکاتلند را می‌توان قابلیت آکوستیک طبیعی آن دانست. به لطف سقف طاق مانند غار که کاملا طبیعی شکل گرفته، امواج دریا یک آواز بسیار جالبی سر‌می‌دهند که همه بازدید‌کنندگان از شنیدن آن شگفت‌زده‌ می‌شوند. این موسیقی که انگار توسط یک گروه کر داخل غار زده می‌شود، به قدری جالب است که برخی از مردم تنها به خاطر شنیدن آن به اسکاتلند سفر‌می‌کنند.

غار فینگال

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین شهری که هر گردشگری را شیفته خود می‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…