جزیره‌ای با تنهاترین خانه دنیا!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دورافتاده‌ترین خانه دنیا خوش آمدید! به راستی چرا این خانه تک و تنها در این جزیره ساخته شده است؟ اهالی این خانه دارو یا مواد غذایی روزانه‌شان را از کجا تامین می‌کنند؟
جزیره الیدای

شبه جزیره وستمن، در نزدیکی بخش‌های جنوبی ایسلند از مجموعه‌ای جزایر زیبا تشکیل شده که در میان آن‌ها جزیر‌ه‌ای جذاب به اسم جزیره الیدای (Elidaey) به چشم می‌خورد. اگر گذرتان به این جزیره کوچک بیفتد در میان مراتع سرسبز یک عدد خانه نظرتان را جلب می‌کند! این کلبه اسرارآمیز از دیگر نقاط دنیا دورافتاده است و همین موقعیت عجیب باعث شده که دیگران درباره صاحب این خانه داستان‌ها و سناریوهای زیادی به هم ببافند! در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید تا درباره خانه عجیب جزیره الیدای بیشتر بدانید.

داستان این جزیره چیست؟

حدود ۳۰۰ سال پیش ۵ خانواده مختلف راهی این جزیره شدند که از طریق ماهیگیری، پرورش گاو و شکار طوطی دریایی روزگار می‌گذراندند. خوشبختانه به خاطر چراگاه‌های سرسبزی که در این جزیره هست گاوها هیچ مشکلی بابت غذا نداشتند و خانواده‌ها می‌توانستند بدون هیچ مشکلی از آن‌ها تغذیه کنند. اما این خانواده‌ها در این خانه‌ای که امروز در این جزیره هست زندگی نمی‌کردند و محل زندگی‌شان تعدادی پناهگاه موقتی بود. چند سالی گذشت تا اینکه در حوالی دهه ۱۹۳۰ همه کسانی که در این جزیره بودند بعد از اینکه فهمیدند فرصت‌های این جزیره دورافتاده در جاهای دیگر هم پیدا می‌شود اسباب و اثاثیه‌شان را جمع و جزیره را ترک کردند.

جزیره الیدای در ایسلند

وضعیت جزیره امروز چگونه است؟

با اینکه کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند اما اطرافش حصارکشی شده و همین مورد آن را اسرارآمیزتر کرده است! شایعات زیادی پشت سر این خانه وجود دارد اما هیچ کدام به نظر واقعی نمی‌آید.

این خانه پناهگاهی برای انجمن شکار محلی است، به بیان ساده‌تر اعضای این انجمن در زمان‌هایی که از شکار طوطی دریایی برمی‌گردند برای استراحت به این خانه می‌روند. اما حتی اگر به داخل این خانه جادویی هم نروید می‌توانید با قایق به نزدیکی آن بروید و از دور آن را تماشا کنید و این موضوع باعث شده این خانه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.
این خانه در سال ۱۹۵۳ توسط انجمن شکار ساخته و به خانه شکار معروف شد. در این خانه خبری از امکاناتی مثل برق، آب، لوله‌کشی و البته اینترنت نیست. در داخل این خانه سیستم جمع‌آوری آب باران تعبیه شده که آب مورد نیاز آشپزی، حمام و آشامیدن را تامین می‌کند.

جزیره الیدای با تنها یک خانه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، قبرستان ممنوعه تهران خانه ابدی چه کسانی است؟ را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…