چیدمان مبلمان به شکل استادانه

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید همه ما تصویری کلی از چیدمان مبلمان نشیمن و پذیرایی در ذهن خود داشته باشیم، اما واقعا نحوه چیدن وسایل و مبلمان در کنار هم به چه صورتی صحیح است؟
چیدمان مبلمان نشیمن

قطعا شما می‌دانید که برای چیدمان یک فضا فقط یک راه وجود ندارد. اما از کجا می‌فهمید که کدام راه بهتر است؟ چه اصولی را مبنای کار خود قرار می‌دهید؟ اگر از یک طراح نظر بخواهید، نکاتی را به شما گوشزد می‌کند که در اثر سال‌ها تجربه متوجه شده است. ما خلاصه‌ای از نکات چیدمان مبلمان نشیمن را در این مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همراه مجله دلتا باشید.

قرارگیری مبلمان

اول به وسایلی که دارید، نگاه کنید. مبل‌ها، میز جلومبلی، تلویزیون، پیانو، میز ناهارخوری و بسیاری از وسایل دیگر هستند که شما در نشیمن یا پذیرایی خود استفاده می‌کنید. هر وسیله‌ای باید در جای مناسبی قرار بگیرد. مثلا میز ناهارخوری شما باید تا حد امکان به آشپزخانه نزدیک باشد.

چیدمان مبلمان نشیمن

مبل‌ها را باید طوری قرار دهید که رو به تلویزیون باشد و صد البته تلویزیون باید پشت به دیوار قرار داشته باشد. اگر وسایل اصلی را اول در جای خود قرار دهید، بقیه نیز جای خود را پیدا خواهند کرد.

استفاده از نقطه کانونی

از نقطه کانونی استفاده کنید. شاید بپرسید که نقطه کانونی چیست؟ نقطه کانونی به نقطه‌ای از فضا گفته می‌شود که چیدمان مبلمان در اطراف آن صورت می‌گیرد. وجود یک نقطه کانونی می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. شما می‌توانید تلویزیون را در نشیمن خود، نقطه کانونی در نظر بگیرید. بعد از این که نقطه کانونی را پیدا کردید، بهتر می‌توانید روی چیدن مبلمان حول آن‌ها تمرکز کنید.

چیدمان مبلمان نشیمن

استفاده از تقارن

شاید در دکوراسیون خانه‌های امروزی از تقارن به آن شکلی که در گذشته وجود داشت، خبری نباشد ولی با این حال، تقارن همیشه مهم بوده و هست، زیرا به مبلمان و وسایل خانه نظم می‌دهد. تقارن، تعادل می‌آورد و از هرج و مرج و شلوغی جلوگیری می‌کند.

چیدمان مبلمان نشیمن

حتی اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید، تقارن را به صورت کلی در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، طوری مبلمان را بچینید که فضا دارای تعادل باشد.

در نظر گرفتن فضای رفت و آمد

خیلی اوقات، مبلمان نشیمن و وسایل نشیمن و پذیرایی به قدری نزدیک به هم هستند که نمی‌توان به راحتی از بین آن‌ها رد شد. این ایراد بزرگی است که باید آن را برطرف کرد. در نظر گرفتن فضای کافی برای رفت و آمد در فضا مهم و ضروری است.

t copy چیدمان مبلمان به شکل استادانه

سعی کنید چیدمان را طوری انجام دهید که مبلمان در هیچ قسمتی از فضا متراکم نشود. خالی بودن یک بخش و شلوغ بودن بخش دیگر، باعث می‌شود در یک محل آزادانه حرکت کنید و در بخش‌های دیگر دچار مشکل شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر، مطلب با ایده‌های جذاب دکور خانه خود را خاص کنید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. پونه

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

    درسی.است.برتی.خوش.سلیقه.گی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ق٫ظ

      از همراهی شما کاربر گرامی سپاسگزاریم

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  3. ساراخزاعی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۲۴ ق٫ظ

    واقعا بی نظیره

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

    دلتا بی نظیره????

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…