دریاچه‌ای که حباب‌های آن آتش می‌گیرد!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه آبراهام در کانادا به گونه‌ای یخ می‌بندد که هنگام راه رفتن روی آن یا حتی نظاره کردنش فکر می‌کنید که این دریاچه، کف‌پوشی شیشه‌ای با طرح ۳ بعدی حباب‌های رنگی است!
دریاچه آبراهام

یکی از شگفتی‌های زیبا و چشم‌نواز طبیعت، دریاچه آبراهام یا دریاچه حباب‌های یخ ‌زده در کانادا است. این دریاچه منحصربه‌فرد در هنگام شروع فصل سرما به همراه حباب‌هایش کاملا به صورت شیشه‌ای و شفاف یخ می‌بندد و گویی که همه چیز در یک لحظه برای این دریاچه متوقف شده است! برای این که با این دریاچه آشنا شوید، با ما در مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه آبراهام کجاست؟

این دریاچه بسیار زیبا در استان آلبرتای کانادا قرار گرفته است. این دریاچه بسیار زیبا از جمله دریاچه‌های مصنوعی است که به دست خود بشر ساخته شده است.

دریاچه آبراهام در کانادا

دریاچه آبراهام، دریاچه حباب‌های یخ زده

این دریاچه به دریاچه حباب‌های یخ ‌زده معروف است و در سال ۱۹۷۲ میلادی ساخته شده و از زمان ساخت و ایجاد آن تنها چند دهه می‌گذرد. دریاچه آبراهام (Abraham Lake) یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی در کانادا است که در طول ماه‌های تابستان به دلیل وجود پودر سنگ در آب این دریاچه، رنگ آبی آن جلوه نمایی می‌کند. اگر به عکس‌های دریاچه آبراهام نگاه کنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد وجود حباب‌های ایجاد شده در آن است.

حباب‌هایی که در دریاچه وجود دارند، حاوی گاز متان هستند و در طول فصل زمستان، در کف رودخانه به وجود می‌آیند و در نتیجه فاسد شدن برگ‌ها، گیاهان و جسد حیوانات مرده‌ای که به دریاچه افتاده و توسط باکتری‌ها تجزیه شده‌اند، تولید شده و در دریاچه منتشر می‌شوند و بالا می‌آیند و در آخر، باعث بروز حباب‌های یخی در نزدیکی سطح آب می‌گردند.

دریاچه آبراهام ، دریاچه حباب‌های یخ زده

چرا این دریاچه خطرناک است؟

این دریاچه‌ که به شکل تابلویی ۳ بعدی در طبیعت است، همان قدر که زیباست به همان قدر هم ناشناخته‌ و چند برابر آن خطرناک است. گواه این ادعا این است که قدرت گاز متان حبس شده در حباب‌های این دریاچه، ۲۰ برابر قدرت گاز دی اکسید کربن فشرده شده است و از لحاظ شیمیایی به این معناست که این دریاچه در صورتی که شرایطی نامساعد پیدا کند شبیه به نارنجک آماده انفجار می‌شود و به شدت قابل اشتعال است. اگر در دریاچه آبراهام در کانادا روی یخ را بشکنید تا یکی از حباب‌ها آزاد شود و همزمان آن را با یک فندک مشتعل کنید، بی‌شک و بدون معطلی آتش می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دیگر جاذبه های توریستی، “تپه‌هایی که راه می‌روند!” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    شگفت انگیزه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…