بازار مسکن دچار رکود نیست

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مسکن، دچار رکود نیست

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، در گفتگویی اختصاصی با مجله دلتا گفت: رکود در بازار مسکن به معنای این است که هیچ معامله‌ای انجام نشود ولی در شرایط کنونی، بازار مسکن، اندکی کساد است .

مصطفی قلی خسروی، افزود: کاهش معاملات در ماه‎گذشته که مصادف با ماه صفر بود، طبیعی است. بر اساس آماری که از  معاملات مسکن در کشور دراختیارداریم، در بازه زمانی فروردین تا ۲۱ آبان امسال در مقایسه با سال گذشته، تعداد معاملات یک درصد و تعداد مبایعه‌نامه‎ها نوزده درصد افزایش داشته و فقط شاهد کاهش ۱۴ درصدی اجاره‌نامه‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: در تهران نیز در همین بازه زمانی معاملات ۱۷ درصد، مبایعه‌نامه ۱۸ درصد و اجاره‌نامه نیز ۱۶ درصد کاهش‌یافته است.

بازار مسکن، دچار رکود نیست

خسروی بابیان این که گفتن واژه رکود،  ازنظر روانی باعث رکود خواهد شد، تصریح کرد: برخی از مردم فکر می‌کنند که اگر ملکشان را نفروشند، سود کرده‌اند، درحالی‌که اشتباه می‌کنند، چون تراکنش بالای مالی موجب افزایش سرمایه میشود و نگه‌داشتن ملک صرفاً ارزش‌افزوده اندکی را نصیب مالک خواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین افزود: ما مخالف طرح مالیات بر عایدی مسکن هستیم چون در این شرایط موجب افزایش  قیمت در همه بخش‌های حوزه مسکن می‌شود و این افزایش قیمت را مردم می‌پردازند نه سازنده‎ها که این امر درنهایت موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…