چگونه پرده مناسب منزل را انتخاب کنیم؟

۹
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نکات گوناگونی وجود دارد که در انتخاب بهترین پرده برای خانه شما اهمیت دارد. انتخاب کردن پرده برای هر فضایی نیاز به در نظر گرفتن نکاتی دارد که کمک می‌کند کاربری و زیبایی آن فضا بیشتر شود.
انتخاب پرده مناسب

یکی از مراحل اجرای دکوراسیون منزل، انتخاب پرده است. انتخاب پرده مناسب برای خانه‌های مختلف و حتی برای فضاهای مختلف هر خانه متفاوت است. اگر نمی‌دانید چطور باید برای منزل خود پرده انتخاب کنید، مجله دلتا را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

  • اولین چیزی که معمولا در خرید پرده مورد نظر قرار می‌گیرد، رنگ آن است. رنگی را برای پرده‌های خانه خود انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی فضا هماهنگ باشد. برای انتخاب بهترین رنگ، به کاغذ دیواری‌ها، مبلمان، فرش‌ها و لوازم دکوری نگاه کنید و ببینید رنگ‌های غالب در فضا چه رنگ‌هایی هستند.
  • بعد از این که رنگ پرده را تعیین کردید، باید به سراغ طرح و نقش آن بروید. در صورتی که دکوراسیون منزل شما خلوت و مینیمال است، می‌توانید از پرده‌های نقش‌دار استفاده کنید. اگر دکوراسیون شما شلوغ و رنگارنگ است و طرح‌های زیادی در مبلمان آن به کار رفته، پیشنهاد ما این است که پرده‌ها را ساده انتخاب کنید. به طور کلی، سعی کنید تعادل را رعایت کنید تا فضا بی‌روح یا شلوغ نشود.
  • مورد بعدی که اهمیت زیادی در انتخاب پرده مناسب دارد، جنس آن است. از جمله پارچه‌های مورد استفاده برای دوخت پرده می توان به حریر، جیر، مخمل، ساتن، تور و… اشاره کرد. در کل باید بدانید که پارچه‌های سنگین برای دکوراسیون کلاسیک بهتر هستند و پارچه‌های سبک و نازک برای دکوراسیون مینیمال مناسب‌تر هستند. آب و هوای شهر خود را نیز در نظر بگیرید.
  • پس از این که جنس پرده را هم مشخص کردید، باید سبک آن را در نظر بگیرید. سبک پرده را باید طوری انتخاب کرد که با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. پرده‌های کلاسیک شکیل‌تر هستند و تزیینات زیاد دارند. این پرده‌ها برای دکوراسیون خانه‌های تجملاتی خوب هستند و با مبلمان کلاسیک ست می‌شوند. نوع دیگری از پرده‌ها ساده و بی‌آلایش هستند. این پرده‌ها برای خانه‌هایی با سبک مدرن فوق‌العاده خواهند بود. تزیینات به کار رفته در این پرده‌ها بسیار کم است.

پرده مناسب منزل

  • نکته دیگری که باید برای تصمیم گرفتن درباره انتخاب پرده به آن توجه کرد، در نظر داشتن ضخامت پرده است. ضخامت پرده را باید با توجه به شرایط آب و هوایی تعیین کرد. اگر خانه شما در منطقه‌ای گرم قرار دارد، بهتر است پرده‌های نازک انتخاب کنید، اما اگر معمولا هوای خانه شما سرد است، ضخامت پرده را زیاد در نظر بگیرید.
  • مورد بعدی در رابطه با اندازه پرده، ارتفاع آن است. شما می‌توانید ارتفاع پرده‌ها را دقیقا مساوی ارتفاع پنجره‌ها منظور کنید، اما این امکان هم وجود دارد که ارتفاع پرده را کمی بیشتر گرفت. مثلا می‌توانید برای پنجره‌ای که ۳۰ سانتی‌متر از کف فضا فاصله دارد، پرده‌ای تهیه کنید که دقیقا تا کف پایین می‌آید. این کار باعث می‌شود ظاهر پرده زیباتر به نظر برسد. به طور معمول، برای آشپزخانه و اتاق‌خواب پرده‌های کوتاه مناسب‌تر هستند، اما برای نشیمن و پذیرایی، بهتر است حتی اگر پنجره‌ها از کف فاصله دارند، پرده را بلند در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۵ ق٫ظ

  3. جعفری

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ق٫ظ

    بهترین مطالب با ارزشمند موفق باشید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. جعفری

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۵۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…