دریاچه‌ای با درختان برعکس!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زلزله‌ها با اینکه می‌توانند همه جا را خراب کنند اما گاهی جاذبه‌هایی را به وجود می‌آورند که بعد از سال‌ها باور نمی‌کنید این جاذبه‌ها وجودشان را مدیون همان زلزله باشند!
دریاچه کیندی
دریاچه کیندی (Kaindy Lake) در قزاقستان از همان جاذبه‌هاست که اگر زلزله نبود هرگز به وجود نمی‌آمد! در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید تا با دریاچه کیندی بیشتر آشنا شوید.
دریاچه کیندی در قزاقستان

داستان پدید آمدن دریاچه کیندی

زلزله مهیب سال ۱۹۱۱ باعث ریزش سنگ‌های کوهستان به پایین دره شد و سدی طبیعی را به وجود آورد. بعدها و با گذشت زمان، آب باران در این گودال جمع شد و کم کم دریاچه‌ای زیبا شکل گرفت، دریاچه‌ای با ۴۰۰ متر طول و نزدیک ۳۰ متر عمق. با به وجود آمدن این دریاچه، جنگلی که در اینجا قرار داشت به زیر آب فرو رفت و درختان صنوبر به طور برعکس در زیر آب قرار گرفتند. رنگ خاص دریاچه و این درختان برعکس چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود آورده اما مناظر کف آب حتی جذاب‌تر از روی آب است. در زیر آب، درختان و شاخ و برگ‌هایشان کاملا سالم هستند و جنگلی زیر آبی را به وجود آورده‌اند. جلوه‌ای از دریاچه که می‌بینید این است که در قسمت زیر آب، شاخ و برگ درختان وجود دارد ولی روی آب، ساقه‌ای خشکیده بدون برگ به چشم می‌آید، گویی درختان به شکل وارونه در این دریاچه قرار گرفته‌اند.دریاچه کیندی فرزند زلزله

شاید اگر از زیر آب به این درخت ها نگاه کنید بیشتر از اینکه شبیه درخت باشند مثل بقایای کشتی‌های شکسته‌اند. وقتی در کنار دریاچه می‌ایستید و محو تماشای زیباترین چشم‌اندازها می‌شوید، آب دریاچه آنقدر شفاف است که به راحتی اعماق دریاچه دیده می‌شود. با اینکه در بیشتر دریاچه‌ها درختانی که به زیر آب می‌روند بعد از مدتی می‌پوسند اما آب خیلی سرد این دریاچه باعث شده که این درختان صنوبر بعد از این همه وقت سالم بمانند. این دریاچه حدود ۲ هزار متر بالاتر از سطح دریا در کوهستان «تین شان» قرار دارد و دلیل سردی آب هم همین ارتفاع زیاد است که نمی‌گذارد دمای آب بیشتر از ۶ درجه سیلسیوس شود.جنگل غرق شده در دریاچه کیندی
رنگ آبی روشن خیره‌کننده این دریاچه از رسوبات سنگ آهک‌های این منطقه به وجود آمده و با کم و زیاد شدن غلظت این رسوبات رنگ آب هم تغییر می‌کند. در فصل زمستان سطح دریاچه یخ می‌زند و می‌توانید در لابه‌لای درختان قدم بزنید. این دریاچه با رنگ زیبا و درختان برعکسش گردشگران زیادی دارد اما قبل از اینکه با دیدن این آب شفاف سر ذوق بیایید و بخواهید در آن شنا کنید حواستان باشد که باید به خاطر دمای پایین آب لباس مخصوص بپوشید.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، مطلب “برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۳ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

  4. Aiden

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    واقعا جالب بود و مفید

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…