راهکارهای انجمن انبوه‎سازان برای خروج مسکن از رکود

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تورم خانه

راهکارهای انجمن انبوه‎سازان برای خروج مسکن از رکود در نامه‎ای به وزیر راه و شهر سازی اعلام شد.

در شرایطی که بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته، انجمن انبوه‎سازان با ارسال نامه‎ای، پنج راهکار را برای بهبود اوضاع این بخش ارایه کرده‌ است. از جمله این راهکار‎ها می‌توان به افزایش سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان، هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در تقویت انبوه‌سازی مسکن ، فسادزدایی، اجرای قوانین موثر و کوشش برای اجرای بازآفرینی پایدار اشاره کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، کانون انبوه‌سازان به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای بخش خصوصی فعال در عرصه تولید و عرضه مسکن و  ساختمان، روز گذشته در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، پنج راهکار را برای کمک به برنامه ششم توسعه در بخش  مسکن ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، بهبود فضای کسب و کار،اهتمام به اجرای قوانین موثر، ادامه تلاش‎ها برای مزاحمت‌زدایی از قوانین، توانمندسازی بخش‌های عرضه و تقاضا در بازار مسکن و کوشش جدی برای بازآفرینی شهری پایدار، از جمله این راهکار‎ها اعلام شده است .

راهکارهای انجمن انبوه‎سازان برای خروج مسکن از رکود

ابلاغ نهایی نظام‌نامه انبوه‌سازی کشور، افزایش سقف تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش نرخ سود تسهیلات عمومی خرید مسکن به میزان تورم جاری و نرخ سود حداکثر ۹ درصد برای خانه اولی‌ها و افزایش مدت بازپرداخت  تسهیلات خرید مسکن به مدت حداقل ۲۰ سال از دیگر راهکارهای ارائه شده در نامه انجمن انبوه سازان برای خروج مسکن از رکود بوده است.

فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه‌سازان در این باره گفت : معتقدیم دولت، برای ایجاد رونق در بخش مسکن باید در نظام برنامه‌ریزی و بخش  مشورتی، از تجارب تاثیر گذار بخش خصوصی نیز استفاده کند.

شایان ذکر است که دبیر کانون انبوه‌سازان  پیش از این با اشاره به  شرایط رکود بخش مسکن گفته بود:به‎رغم این‎که ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان بسیار بالاست، به همان میزان برای عبور از تحریم‌ها ظرفیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…