شهر ترسناکی که مردمانش سنگ شدند!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما داستان‌های مختلفی در مورد شیطان و شهرهای شیطانی شنیده‌ایم. اما در کشور صربستان منطقه‌ای وجود دارد که به شهر شیطان شهرت دارد!
شهر شیطان صربستان

وقتی به شهر شیطان صربستان می‌روید با ستون‌های سنگی عجیب و غریبی مواجه می‌شوید که به ردیف کنار هم قرار گرفته‌اند و تصویری ترسناک به وجود آورده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا با هم سری به این منطقه بزنیم.

شهر شیطان صربستان

شهر شیطان یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی در منطقه بالکان است. این منطقه در جنوب صربستان قرار دارد و یکی از عجایب هفتگانه کشور صربستان به شمار می‌رود.

دیدنی های صربستان

این شهر عجیب، مجموعه‌ای عجیب و ترسناک از ۲۰۰ ستون خاکی دوکی شکل است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. ارتفاع این ستون‌ها با یکدیگر تفاوت دارد و بین ۲ متر تا ۱۵ متر متغیر است و عرض آن‌ها هم بین نیم تا ۳ متر است. اکثر این ستون‌ها کلاهک‌های عجیبی روی سرشان دارند که باعث ایجاد داستان‌ها و شایعات فراوانی در مورد شکل‌گیری آن‌ها شده است.

البته دانشمندان معتقدند که شکل عجیب این ستون ها حاصل پدیده های طبیعی است و دلیل دیگری ندارد.

شهر شیطان در صربستان

افسانه‌های شکل‌گیری شهر شیطان

مردم محلی و مردم کشور صربستان افسانه های زیادی درباره شهر شیطان گفته‌اند.

یک افسانه می‌گوید در زمان‌های بسیار قدیم در این منطقه مردمانی بسیار مهربان و بخشنده زندگی می‌کردند و شیطان به دنبال راهی بود تا به آن‌ها آسیب بزند. او مردم را تسخیر کرد تا اعمال خلاف قانون انجام بدهند. فرشته‌ها که شاهد این رفتارهای شیطان بودند، از خدا درخواست کمک کردند.

خدا بادهای سرد و طوفان‌های شدید را بر این شهر نازل کرد. مردم گناهکار که در این منطقه جمع شده بودند بر اثر این طوفان‌های سرد به سنگ تبدیل شدند و به این ترتیب شهر شیطان به وجود آمد!

شهر شیطان

افسانه دیگری نیز می‌گوید که این سنگ‌ها انسان‌هایی بودند که به دلیل پیروی نکردن از حرف‌های یک جادوگر، توسط جادوگر به سنگ تبدیل شدند. به هر حال علم و منطق این افسانه‌ها را باور ندارد و سخن علم این است که شهر شیطان بر اثر فرسایش و گذر زمان به وجود آمده است.

با این حال دانشمندان معتقدند که ظاهر این کلاه ها و این موضوع که یک سنگر با قطر ۲۰ تا ۳۰ سانت می تواند یک کلاه سنگی را با صدها کیلوگرم وزن تحمل کند بسیار عجیب است. شکل عجیب این سنگ ها شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد.

این سنگ‌ها از ۲۰۰ فرم متنوع تشکیل شده‌اند و ارتفاع برخی از آن ها تا ۱۵ متر نیز می‌رسد.

شهر شیطان و ستون های سنگی

چشمه‌های شیطان

داستان‌های شیطانی به ستون‌های سنگی ختم نمی‌شود و موضوعات عجیب‌تری هم در این منطقه وجود دارد. دو چشمه در نزدیکی ستون‌های شیطانی وجود دارند که غلظت مواد معدنی بسیار بالایی دارند به طوری که آب چشمه‌ها را به رنگ قرمز درآورده است! آب این چشمه‌ها بسیار اسیدی است و غلطت معدنی بسیار بالایی دارد.

مردم محلی به دلیل رنگ سرخ آب و نزدیکی به ستون‌های شیطانی در مورد این آب نیز شایعات و افسانه‌های زیادی ساخته‌اند و نام چشمه‌ها را چشمه‌های شیطان نامیده‌اند. با این حال، این چشمه‌ها در دنیا منحصربه‌فرد هستند و گفته می‌شود که به دلیل مواد معدنی می‌توانند اثرات درمانی بسیار بالایی داشته باشند.

ستون های سنگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب هنوز ناله‌های ارواح از این آسایشگاه مخوف‌ به‌گوش می‌رسد را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…