از فواید قارچ چه می‌دانید؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قارچ‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند. آن‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و به‌طور بالقوه برای شرایطی مانند آرتریت و بیماری التهابی روده مفید هستند.
فواید قارچ

فواید قارچ طیفی گسترده دارد. قارچ‌ها یک گروه گیاهی بسیار جالب و متنوع هستند که در طبیعت به وفور یافت می‌شوند. قارچ‌ها علاوه بر اینکه از لحاظ بیولوژیکی مهم هستند، در تهیه غذا و داروسازی نیز کاربرد فراوانی دارند. تحقیقات متعدد فواید بی‌شمار قارچ برای پوست، مو، سلامت بدن و ذهن را تایید کرده است. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا فواید قارچ را بررسی می‌کنیم.

فواید قارچ

اصلی‌ترین دلایلی که باید به طور مستمر قارچ مصرف کنید شامل موارد زیر است:

تامین ویتامین D

قارچ‌ها از جمله مواد غذایی هستند که خود اقدام به تولید ویتامین D می‌کنند و سرشار از این ویتامین هستند. ویتامین D برای سلامت بدن و نیز جذب کلسیم بسیاری ضروری است؛ گرچه بدن خود توانایی تولید ویتامین D را در معرض نور خورشید دارد، اما در فصول سرد سال که نور خورشید کم است و افراد از لباس‌های بیشتری استفاده می‌کنند، نور کافی به بدن برای ساخت این ویتامین نمی‌رسد. از این رو، مصرف قارچ برای تامین ویتامین D توصیه می‌شود.

جایگزینی برای گوشت

قارچ یکی از جایگزین‌های مناسب برای گوشت قرمز محسوب شود. به خصوص افرادی که دارای کلسترول بالا و بیماری‌های زمینه‌ای مانند نقرس هستند می‌توانند قارچ را جایگزین گوشت کنند.

فواید قارچ

کمک به کاهش وزن

قارچ دارای کالری بسیار پایینی است به طوری که ۵ عدد قارچ تنها ۲۰ کالری انرژی دارد. همچنین مصرف قارچ می‌تواند باعث کاهش اشتها شود.  قارچ‌های خوراکی کالری و چربی کمی دارند که همین امر آن‌ها را به یک رژیم غذایی متعادل تبدیل می‌کند.

تحقیقات نشان داده است افرادی که از قارچ به عنوان پیش غذا استفاده می‌کنند به میزان کمتری کالری از وعده غذایی دریافت می‌کنند. منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. آن‌ها به ویژه سرشار از ویتامین‌های گروه B از جمله ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک هستند که نقش مهمی در بالا رفتن سوخت و ساز بدن دارند.

تقویت قلب

مصرف قارچ تاثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد. قارچ‌ها سدیم کم و پتاسیم بالایی دارند که  به حفظ سطح فشار خون سالم کمک می‌کند. انواع خاصی از قارچ، اثرات زیادی در کاهش کلسترول دارند و به طور بالقوه خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.

غنی از سلنیوم

قارچ‌ها یکی از منابع غنی از سلنیوم هستند. این ماده معدنی شبیه به آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده و از آسیب دیدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین سلنیوم نقشی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد که همین امر فواید قارچ را قابل توجه می‌کند.

فواید قارچ

سلامت مغز

یکی دیگر از فواید قارچ تاثیر آن بر سلامت مغز است. برخی از قارچ‌ها، مانند یال شیر و ریشی، به دلیل مزایای بالقوه شناختی آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفته اند. این قارچ‌ها خواص محافظت کننده عصبی داشته، از سلامت مغز حمایت کرده و به طور بالقوه به پیشگیری از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوجه سبز: طعم ترش سلامتی را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۵ ب٫ظ

  4. علی حسینی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۰۲ ق٫ظ

    سلام لطف کنیدازخواص قارچ گانودرما هم مطلب بنویسیدچراکه نظرات مختلف خوب وبددرباره این قارچ گفته شده که نمیتوان به خوردن آن اعتمادکرد تشکر

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۱۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…