دریاچه مرگ سیسیل و مافیاهای ایتالیا!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه‌ها از دیر باز مکان‌هایی بودند که گردشگران برای گذران اوقات فراغت خود به آن جا می‌رفتند اما دریاچه مرگ در سیسیل ایتالیا حکایتی متفاوت دارد. در این دریاچه هیچ زندگی‌ای جریان ندارد و این موضوع تبدیل به یک جاذبه شده است.
دریاچه مرگ سیسیل

از قدیم گفتند آب مایه حیات است. هر تمدن و زندگی در کنار آب‌ها شکل می‌گیرد. اما همین آب می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌ها برای زندگی بشر و دیگر موجودات زنده باشد. اگر آب سمی شود حیات را به خطر می‌اندازد. اما همین خودش یک پدیده نادر و جالب است که می‌تواند یک جاذبه گردشگری محسوب شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه مرگ سیسیل آشنا شویم.

دریاچه مرگ سیسیل ، یکی از سمی‌‌ترین و خطرناک‌‌ترین دریاچه‌های جهان است. آب این دریاچه ترکیبات شیمیایی دارد که بنا به تحقیقات صورت گرفته بالاترین میزان اسید سولفوریک در آن موجود است از همین رو هیچ زندگی در آن شکل نمی‌گیرد. منبعی که این اسید را وارد آب دریاچه می‌کند ۲ چشمه زیرزمینی مجزا است که در کف دریاچه قرار دارند و به این دریاچه می‌ریزد و در نتیجه آب آن را سمی می‌کند.

دریاچه مرگ سیسیل از خطرناک‌‌ترین دریاچه‌های جهان
همین مسئله باعث شده است که دریاچه مردگان یکی از جاذبه های توریستی منطقه سیسیل ایتالیا بشود. البته این دریاچه از یک نظر دیگر هم حائز اهمیت است و بر هیجان بازدید از آن می‌افزاید. گویا گروه‌های مافیایی فعال در سیسیل ایتالیا سال‌ها از این دریاچه برای نابود کردن اجساد قربانیان خود استفاده می‌کردند. از این رو این دریاچه با تاریخ مافیای سیسیل ایتالیا که خیلی هم مشهور است ارتباط تنگاتنگی دارد.

دریاچه مرگ سیسیل از سمی‌‌ترین دریاچه‌های جهان

بنا به شواهد موجود گروه‌های مافیایی سیسیل اجساد قربانیان خود را به این دریاچه پرتاب می‌کردند تا در آب اسیدی آن تمام جسد محو و نابود شود. شاید یکی از دلایل نامگذاری این دریاچه به دریاچه مرگ یا مردگان همین مسئله باشد. آب این دریاچه به قدری اسیدی و سمی است و مقدار خلوصیت اسید این دریاچه به میزانی است که هر چیزی را در خود حل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری عجیب، مطلب “سمی ترین نقطه کره زمین!” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…