پلی که خوشبختی شما را تضمین می‌کند!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پل خوشبختی یا Lucky knot یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می‌شود. بر طبق گفته‌های محلی هر کس از روی این پل رد شود، خوشبختی او تضمین است.
پل خوشبختی

شاید برای خیلی از ما کشورهای آسیای شرقی و در راس آن کشور چین، کشور ناشناخته‌ها و سرزمین عجایب باشد. چین که پرجمعیت‌ترین کشور دنیا لقب گرفته است، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. پل خوشبختی در چین یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است که امروز در مجله دلتا آن را به شما معرفی می‌کنیم.

پل خوشبختی در چین

وقتی کلمه پل به گوشمان می‌خورد، یاد پل‌هایی می‌افتیم که یک نقطه را به یک نقطه دیگر وصل می‌کند و ممکن است فکر کنیم وظیفه آن همین است! اما پل‌هایی در دنیا وجود دارند که نه تنها شما را به مسیر دیگری نمی‌برد، بلکه بعد از پیمودن مسیری، شما را به همان نقطه اول برمی‌گرداند! در واقع بدون اینکه خودتان بدانید فقط دور خودتان چرخیده‌اید.

پل خوشبختی در چین

خصوصیات پل لاکی نات

لاکی نات یکی از مفهومی‌ترین پل‌های دنیا در کشور چین است و یکی از ۱۱ پل دنیا است که در سازه، ساختارشکنی کرده است. کلمه لاکی نات به معنای گره خوشبختی است. لاکی نات در استان هونان چین قرار دارد و در سال ۲۰۱۳، افتتاح شد. پل لاکی نات به رنگ قرمز است و ۲۴ متر از زمین ارتفاع دارد. وقتی به آن نگاه کنید، نمی‌توانید بفهمید نقطه شروع و پایان آن کجاست و این دقیقا یکی از ویژگی‌هایی است که لاکی نات را منحصربه‌فرد کرده است.

در نگاه اول به این پل، یاد روبان قرمزی می‌افتید که در هم پیچ و تاب خورده است. شاید با خود بگویید گره خوشبختی که معنای خوشبختی نمی‌دهد. اما در واقع در فرهنگ چین، این گره‌ها، سمبلی از خوش‌شانسی است. گذشته از معماری خاص و جنبه گردشگری‌ که این پل دارد، لاکی نات به طور کنایه‌آمیزی به فرهنگ و عرفان چینی و ناپیدا و بی‌انتها بودن در عالم هستی هم اشاره می‌کند.

پل خوشبختی برای تفریح

لاکی نات پلی برای عشاق و تفریح

لاکی نات امروزه به یکی از محل‌های محبوب عشاق در هونان تبدیل شده و قدم زدن روی این پل علاوه بر حس جالبی که دارد و تضمینی که برای خوشبختی است، جای مورد علاقه بازی کودکان هم است. هزارتویی که انتهایی برای آن نیست! اگر شب به این پل نگاه کنید، یاد نگین‌های پیچ در پیچ و تاب خورده‌ای می‌افتید که در تاریکی شب درخشش‌شان دوبرابر است.

پل خوشبختی در شب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، “دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود!” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۷ ق٫ظ

    فان

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…