۸ نکته فرهنگی برای آپارتمان‌نشینی

۲
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
8 نکته فرهنگی برای آپارتمان‌نشینی

برخی از رفتارهای آپارتمان‌نشینی شاید در قانون پیش‌بینی‌ نشده باشند ولی اگر تصمیم گرفته‌ایم که در یک ساختمان در کنار همسایگانمان به‌خوبی و با آرامش زندگی کنیم، نیاز داریم تا با رعایت حسن هم‌جواری، زندگی را برای خود و آن‎ها راحت‌تر کنیم.

به گزارش مجله‎ی دلتا ساکنان مجتمع‌های آپارتمانی برای احترام به حقوق دیگر همسایگان، باید برخی بایدها و نبایدها را رعایت کنند. هرچند این موارد در قانون پیش‌بینی‌نشده است، اما ساکنان یک مجتمع به‎طور قطع با رعایت آن‌ها از بروز اختلاف‌ها و تنش‌های احتمالی میان خود جلوگیری خواهند کرد.

۱- ایجاد شلوغی و سر وصدای نامعمول بین ساعت‌های ۱ تا ۴ بعدازظهر و ۹ شب تا ۹ صبح روز بعد جزو موارد غیر متعارف بوده و ممنوع است. صدای رادیو، تلویزیون و دیگر وسایل پخش موسیقی نیز در زمانهای یاد شده، فقط داخل آپارتمان محل استقرار باید قابل‌شنیدن باشد.

۲ ـ تعمیرات ساختمانی که با صدای بلند انجام می‌شود صرفاً باید با هماهنگی مدیر آپارتمان و بین ساعت‌های ۸/۳۰  تا ۱۳/۳۰  و ۱۶ تا ۱۸ عصر انجام شود.

۳ ـ نباید پارکت‎ها و کف‌پوش‌های پلاستیکی را با محصولاتی چون سنگ یا سرامیک و دیگر پوشش‌هایی که صدا را تقویت می‌کنند، تعویض کرد.

8 نکته فرهنگی برای آپارتمان‌نشینی

۴ ـ درصورتی‌که کف‌پوش خانه‎ها، سنگ، سرامیک یا چوب باشد و رفتارهایی چون راه رفتن و کشیدن اجسام روی آن‌ها در طبقه زیرین، مزاحمت ایجاد کند، توصیه می‌شود حداقل ۷۵ درصد سطح زمین با قالی یا موکت پوشانده شود.

۵ ـ مدیران ساختمان باید توجه کنند که ریختن مواد اسیدی حاصل از کف سایی به داخل فاضلاب ساختمان موجب گرفتگی و فرسایش لوله‌های فاضلاب می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود هنگام کف سایی و پس از اتمام آن، سقف طبقه پایین بازرسی شود. ساکنان هر واحد مسئول جبران خسارت وارد شده براثر گرفتگی لوله‌های فاضلاب، سررفتن آب وان یا ظرف‌شویی هستند.

۶ ـ هرگونه تغییر در نما، در ورودی یا تراس‌های شخصی با توافق اکثریت مالکان و همسایگان، ممکن می‌شود.

۷ ـ تعمیرات و تغییرات داخلی و خارجی که موجب صدمه به اسکلت ساختمان می‌شود به‌هیچ‌وجه مجاز نیست.

۸ ـ سایر تعمیرات و تغییرات داخلی کاشانه‌ها و بخش‌های اختصاصی مانند انبار در حد معقول باید با اجازه کتبی مالک و تائید مدیریت ساختمان انجام شود.

۲ دیدگاه

  1. یاسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۸ ب٫ظ

    موجز و مختصر

    پاسخ

  2. پویان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۴۹ ب٫ظ

    جدا از خواندن این مطلب ، بد نیست که این مطلب در برد ساختمان نصب شود تا همسایگان با رعایت این مطالب از فرهنگ آپارتمان نشینی بیشتری برخوردار شوند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…