اجاره ‎بهای ماهانه تهرانی‎ ها چقدر است؟

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اجاره‎بها

اجاره‌بهای ماهانه تهرانی‎ها چقدر است؟ در پاسخ به این سوال، بانک مرکزی سهم اجاره‌بها از کل هزینه خانوارها را اعلام کرده است .

رشد ۱۵ درصدی اجاره‌بها در شهر تهران، نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می‎دهد هزینه تامین مسکن در هر ماه، معادل یک‌سوم هزینه‌های خانواده‎های تهرانی است. طبق آمارهای ارائه‌شده از بانک مرکزی، در مهرماه سال ۱۳۹۷ شاخص کرایه مسکن اجاره‎ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته، به ترتیب ۱۵ و ۶/ ۱۲ درصد بوده است.

اجاره‎بهای ماهانه تهرانی‎ها چقدر است؟

به گزارش مجله دلتا، به نقل از دنیای‎اقتصاد، پس از نوسان قیمت معاملات خرید و فروش ملک در پایتخت، قیمت اجاره‎بها نیز بالاتر رفته است و مستاجران در شرایط کنونی،  یک سوم از هزینه‌های خود را برای تامین مبلغ اجاره‎بها صرف می‎کنند. اما این تغییر قیمت اجاره‎بها، نسبت به نوسان قیمت خرید و فروش مسکن، کمتر بوده است.

همچنین با اعلام بانک مرکزی، سهم هزینه مسکن(اجاره‌بهای مسکن شخصی یا غیرشخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی بر اساس سال ۹۵، معادل ۱/ ۳۳ درصد است.

بنا بر این گزارش، مهرماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مقایسه با مهرماه سال گذشته  ۵/ ۸۳ درصد افزایش یافته و به مترمربعی ۸ میلیون و۶۰۰ هزار تومان رسیده است .

مجله دلتا، همه چیز در مورد ملک و سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…